שאל את הרב

איך להפריש תרומות ומעשרות

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 18/04/14 13:58 יח בניסן התשעד

שאלה

שלום!

אני עובדת אצל חקלאי שלא מפריש תרומות ומעשרות מהירקות("והירוקים") שלו, ולפעמים מקבלת מהם. מה עלי לעשות בכל הנוגע להפרשה? ניסיתי לקרוא ולברר ופשוט לא הצלחתי להבין!!

זקוקה לעזרה מפורטת....

תודה מראש!

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

עלייך להפריש תרו"מ בברכה על הירקות שאת מקבלת. מכיוון שמדובר בטבל ודאי עלייך לעשר את כל המעשרות. ועל כן כדאי לך להצטרף לבית האוצר (086847325) שהם יסדרו את נושא הנתינה ללוי ועני. עלייך יהיה לומר את הנוסח של ההפרשה.
לגבי נוסח ההפרשה והבנתו, נא לעיין
http://toraland.org.il/שירותי-המכון/בית-האוצר/סדר-הפרשת-תרומות-ומעשרות.aspx

אם עדיין יהיו לך שאלות נא לפנות שוב, ונשתדל לענות.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון

כתבות נוספות