שאל את הרב

בחור בישיבה חרדית לגבי יום העצמאות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 15/04/14 21:54 טו בניסן התשעד

שאלה

אני לומד בישיבה חרדית אך אני ציוני מה עלי לעשות בימי הזיכרון ויום העצמאות ויום ירושלים ואם אני ש''ץ מה עחי לעשות בתודב מראש חג שמח

תשובה

שלום וברכה

יש להבחין בין היותך ש"ץ לבין עולמך הפרטי.
שליח ציבור הוא שליח הציבור, וכשאתה שליח הציבור אתה מתפלל לאור הציבור, ולא לאור האות המיוחדת שלך בתורה. על כן, אם תהיה ש"ץ בימים אלה נהג בדיוק כפי שנוהג הציבור.
באופן אישי ופרטי, יהיה נכון ללכת להתפלל במקום בו מודים לריבונו של עולם על החסד הגדול שעשה עמנו, ובין שאר היבטי החסד מודים לו גם על כך שאנחנו נמצאים בתקופה של תלמוד התורה הגדול ביותר בהיסטוריה היהודית (אולי חוץ מימי ההליכה במדבר ואכילת המן....) שנעשה בזכות קיומה של מדינת ישראל.


כל טוב וחג שמח

כתבות נוספות