שאל את הרב

האם להפגש עם בחור שמעונין להשקיע בלימוד תורה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 13/04/14 23:17 יג בניסן התשעד

שאלה

הציעו לי בחור שרוצה להשקיע בלימוד תורה ואני מתלבטת עם הוא לצאת איתו מכיוון שאני מפחדת שלא יהיה לנו פרנסה אני אישית לא התחלתי ללמוד עדין. אשמח לתשובה.

תשובה

שלום לך

את מעלה שאלה חשובה מאד שעוסקת אולי בנושא הכי חשוב בעולם 'תלמוד תורה כנגד כולם' ובשאלה - איך את יכולה לתרום ולסייע לו. יש נשים שאכן לוקחות על עצמן את העול הזה, ויש נשים שתורמות ללימוד תורה בדרכים ואופנים אחרים

למעשה, השאלה שלך מתחלקת לשני חלקים - א. הטווח הקרוב. ב. הטווח הרחוק.

אני אתחיל דוקא מהטוח הרחוק, כי הוא יותר משמעותי וכמובן מתיחס להרבה יותר שנים.

אין ספק שנישואים למי שמשקיע זמנו בלימוד תורה מהווים הקרבה מבחינה כלכלית. יחד עם זה, יש משפחות רבות שבהן רק האשה עובדת והבעל לומד תורה והן חיות בצורה מכובדת מבחינה כלכלית. כמובן זה דורש מאמץ של בני הזוג, הסתפקות במועט וכן הלאה, אבל בסופו של דבר זה אפשרי. לא כל בחורה מוכנה ומעונינת בזה וזה בסדר גמור - בדיוק כמו שלא כל בחורה מוכנה ומעונינת להנשא לאיש קבע או לאתגרים אחרים הקיימים לעיתים בחיי הנישואים - כל זוג וזוג לפי מה שקיים אצלו. באופן מעשי, זה גם מאד תלוי במקצוע שבו את רוצה לעסוק. יש פער גדול מאד בין הייטק ובין עבודה סוציאלית. נוסף לכך, לעיתים קרובות בטווח הרחוק הבעל יכול לסייע בפרנסה, בין אם במציאת תפקיד תורני כל שהוא, ובין אם יציאה לעבודה בגיל מתקדם (שהיא אמנם לא מומלצת אבל אפשרית).

אם האתגר נראה לך חשוב ומשמעותי ואפשרי לטוח הרחוק, אז באמת קיימת הבעיה של הטוח הקרוב - 5 שנים (בערך) עד שתרכשי מקצוע ותכנסי למעגל העבודה - כאן יש מקום לברר - אולי יש לכם חסכונות? אולי ההורים יכולים לעזור? אולי בשנים הראשונות הבחור יוכל לסייע ברמה זו או אחרת (שטיפת מדרגות, חלוקת עיתונים וכו') כיון שמדובר בתקופה מוגבלת, אז אפשר לחשוב על פתרון זמני, גם אם הוא לא כל כך אידאלי.

אני אסיים בנקודה חשובה - כמעט תמיד חשוב מאד לברר את שאר הפרטים של הבחור. יש הרבה מקרים שבחורה שינתה את התוכניות שלה, על פי התרשמותה הטובה מהבחור, ולהיפך. כמובן שאם בסופו של דבר נוצר קשר, חשוב מאד לשוחח עם הבחור ולהבין ממנו מה הוא חושב על השאלות האלו.


כתבות נוספות