שאל את הרב

רוצה חבר

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 13/04/14 19:51 יג בניסן התשעד

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני בת 16 ומאוד מאמינה בקטע של שמירת נגיעה, ושבגיל הזה מפתחים אישיות וכו'...הקטע שממש ממש קשה לי. אני רוצה חבר , אני מתה לחבר לגמרי !! וכשאני קוראת בכיפה למה זה לא טוב כולם אומרים על זה שזוגיות זה בנייה, זה מאתגר..ואני לא מבינה ..למה לקחת תחיים כל כך קשה< ? אני לא חייבת חבר להתחתן איתו ! רק שיהיה , למה לקחת הכל כל כך קשה ? שזה יוביל לזוגיות לחתונה...מי אמר ?! ממש ממש קשה לי אני באמת מרגישה שאני מפסידה...מה אתה אומר .ץ?

תודה רבה _(:

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד
שלום רב,

את מרגישה שזוגיות מתאימה לך וטובה לך. את בת 16, טבעי לחלוטין שמבחינה גופנית ונפשית תרגישי צורך בחיים זוגיים. הצורך הזה מועצם עוד יותר בתקופתנו כאשר נערות אחרות בגילך מבלות באופן חופשי עם בנים ונהנות מכך מאוד.

אבל יש צד שני שאפשר לסכם אותו במילה אחת: "חתונה".
הקב"ה יצר בגוף ובנפש שלנו כוחות אדירים שמביאים איש ואישה להתקרב זה אל זה: "על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו..."
הכוחות הללו צריכים לשמש לבנין אמיתי ולא להיות מבוזבזים לריק. העוצמה המחברת בינו לבינה נועדה לבנות משפחה - מקום לגידול ילדים באהבה ובטחון.
לסיכום: קשר זוגי הוא קשר ענק מלא רגשות ויצרים בריאים וטובים שכל עוצמתם מכוונת לבנין משפחה איתנה.

בגיל שלך קשה מאוד ליצור קשר זוגי אמיתי ובריא מתוך 'שמירת נגיעה'. כל הטבע שלנו מחבר בין גוף ונפש - זוגיות אמיתית וטובה לא מסוגלת להפריד בין קשר גופני וקשר נפשי.
כאן בא קושי שאנחנו מבקשים למנוע אותו מראש - לא ליצור מציאות בלתי אפשרית של קשר חזק ללא מרכיב גופני.
נותרה רק ברירה אחת (בדורות קודמים אפשר היה לפעול על פיה) להתחתן בגיל 16...

המציאות של הדור שלנו יוצרת קושי - אנחנו בדור חכם, אנשים מורכבים עם הרבה שכל והרבה רגשות ורצונות למימוש עצמי - כל אלו חשובים ונכונים. אסור לנו לעצור אותם. לכן אי אפשר להסכים לחתונה בגיל 16 - באמצע ההתפתחות האישית והרוחנית. צריך להגיע לבשלות מינימלית כדי להתחתן.

בנסיבות הללו אין פתרון אלא להתאפק ולהמתין. להשקיע את כוחות הנפש, השכל והרצון בהתפתחות האישית הרוחנית והחברתית. לפעול למען עצמך, למען החברות, הקהילה והעם.

בעוד מספר שנים כשתהיי בשלה תצאי להכיר בחורים למטרה רצינית ואז תגשימי את הרצון הנפלא לזוגיות אמיתית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות