שאל את הרב

אם ה׳ כבר החליט אז למה להתפלל?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/04/14 22:06 ט בניסן התשעד

שאלה

למה להתפלל? הרי אם אלוקים החליט שמשהו צריך להיות, ולא צריך להיות אחרת, האם יש טעם להתפלל על זה. הרי זה במילא לא ישתנה - ואם התפילה משנה משהו, אז זה אומר שאלוקים טעה וחזר בו?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לך

שאלת שאלה יפה וחשובה מאד

התשובה הבסיסית היא שהתפילה היא חלק מהחוקים הרוחניים של העולם. חז״ל אומרים שהקב״ה התאווה לתפילה של האמהות ולכן יצר אותן עקרות. כלומר הקב״ה מעונין ורוצה בתפילה שלנו ולכן הוא יצר במציאות חסרונות. במילים אחרות, זה לא שהקב״ה החליט ואנחנו מנסים לשנות את זה אלא להיפך הקב״ה בכונה יצר מציאות כזו כדי שנתפלל עליה וכך נקבל את השפע האלוקי.

אמנם חשוב להדגיש שהתפילה לא נועדה רק לשנות משהו במציאות אלא היא נועדה לחבר בינינו ובין ריבונו של עולם. לא מעט פעמים אנחנו מתפללים על דברים שהם לא הכי טובים עבורנו אבל בכל זאת התפילה מאד חשובה כי על ידי זה שאנחנו מבטאים את הרצונות שלנו, את השאיפות שלנו, את החלומות שלנו - אנחנו קשורים יותר ויותר לקדוש ברוך הוא ואנחנו מאמינים בכל הלב שגם אם התפילה לא מתממשת, זה רק בגלל שהקב״ה יודע יותר טוב מאיתנו מה נכון עבורנו.

ברכה והצלחה ושנזכה שהקב״ה ישמע לתפילותיו

טוביה
Tsbias1@gmail.com

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות