שאל את הרב

אמונה במשבר

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/04/14 13:20 ו בניסן התשעד

שאלה

שלום , קוראים לי רחל ואני בת 14.

אני בחורה דתייה ואני לומדת באולפנה , אבל לפעמים יש לי רגעים של משבר באמונה , קורים לי דברים רעים וזה מוריד לי את רמת האמונה ,

אני פחות מתפללת ואם כן הכוונה שאני משקיעה בתפילה פחותה ממה שהייתה לפני .

אני רוצה לדעת אם יש לכם פתרונות או הצעות מה אני יכולה לעשות בשביל לחזק את האמונה ברגעים האלה ואיך בכל זאת אני ימשיך להאמין ואתחזק .

מקווה שתענו מהר , רחל

תשובה

רחל היקרה שלום וברכה!
אכן בחיינו קורים לנו לא פעם דברים קשים, רעים כואבים..
הדברים הללו כפי שאת אכן הצגת בצורה נכונה וברורה גורמים לנו להסתכלות קשה על המציאות לשאלות של למה? מה עשיתי לא בסדר שמגיע לי המכה הזו?
יותר יפה הוא שציינת שיש לעניין השפעה ישירה על תפילתך זה נכון, וגדול ואפילו מצוין!
אז בואי נתבונן יחד לרגע על התפילה..
בין תפקידיה השונים של התפילה היא קשר עם הקב"ה..הקב"ה לא ברא את העולם מושלם כדי שאנו נהיה שותפיו, לא שהוא יהיה כאדון עריץ מעלינו אלא הפוך-כדי שאנו נוכל להיות ממש שותפים למעשה בראשית. זו אחת הסיבות שישנם חסרונות בעולם שמציקים לנו, מכאיבים לנו ואנו רוצים לשנות וניגשים לתפילה שכן התפילה היא למעשה בקשה.
כאשר האדם מתפלל הדרגה שלו כבר שונה ממה שהיה קודם שכן הוא פנה, הוא רוצה, הוא מבקש הוא פועל משהו בו בעצמו מתחולל-וכך גם התפילה פועלת..
אמנם לעיתים אנו יכולים לבקש על דבר שבאמת כרגע הוא לא ניתן לשינוי ואולי אפילו מזיק למשל אולי אדם סיים את תפקידו בעולם ואנו מבקשים שיתרפא אך באמת- הגיע זמנו להתקדם הלאה להתפתח לעולם גדול יותר, נרחב יותר והתפילה שלי לא שייכת כאן..
חשוב לציין שתפילה לעולם אינה חוזרת ריקם והיא אכן פועלת לאדם אחר במקום אחר(הרי כל ישראל ערבים לא? וכמו כן גם התפילה היא בלשון רבים!) ואפילו בי עצמי היא מעוררת לתשובה למחשבה.
אמרת שתפילתך נחלשת וזה הדבר הטבעי ביותר הקורה לכולנו אך עלינו להזכיר לעצמנו תמיד מה היא התפילה מהי מהות התפילה ואז נהפוך הוא התפילה רק תלך ותתעצם!
כמו כן לא פעם אנו תופסים קושי כדבר רע.. אך האמת שגם הרע עצמו הוא תמיד טוב. בלי הרע לא היה לי לאן להתקדם לאן לשאוף איך לגדול!
חשבי שהכל היה טוב סביבנו? אין שאיפה, אין שוני בין אנשים אין התקדמות אין את היכולת לגלות בעצמנו את הכוחות הטמונים בנו. ולכן אם קורה לי משהו רע סימן שזה הזמן לגדול באותו תחום אם אחי הקטן מעצבן אותי אני יכול להתעצבן ולקחת את זה למקום שממנו אין כל כך תועלת או הפוך לראות את זה כהזדמנות שקיבלתי משמיים לעבוד על מידת הכעס! על מידת הסבלנות שלי! ואז כל דבר רע שקורה לי אני רק גדל דרכו.
נכון, ישנם דברים כואבים אם למשל אדם נפטר בחיינו- זה כואב, אבל הכאב מוליד דבר גדול אנו מוצאים בעצמנו פתאום כוחות שלא האמנו שקיימים בנו!! וכמובן גם האדם עצמו שנפטר-עלה לשלב גבוה הרבה יותר בלי מגבלות העולם הזה..

לכן אולי שווה לנסות בכל פעם שקורה דבר רע לשבת ולחשוב מה זה בא ללמד אותי, איך אני גדלה מהסיטואציה שקיבלתי במתנה!! ואז תמיד ישנה עין טובה, תמיד בחיים הדברים יהיו לכיוון טוב, ולך כמובן שיהיה טוב..
כמובן זו עבודה-אבל זה שווה
תודה לך על השאלה ושתהיה הרבה הצלחה בהמשך הדרך!
תמיד בשמחה
חנןhananb1081@gmail.com

כתבות נוספות