שאלה
בס"ד
לכב' מעלת הרבנים - שלום.
ראיתי כי עבור חומרי גלם ושאר מוצרים כלליים - אתם מאשרים הן את בד"צ הרב מחפוד שליט"א והן את בד"צ העדה החרדית.
ברצוני לשאול - לפני מספר שנים בד"צ העדה החרדית הסירו לגמרי את מוצר ה-"בננה ציפס" (בננה מיובשת פריכה) מכל החנויות העומדות תחת השגחתם, והסיבה לכך היא משום בישולי גויים (מתוך בירור איתם). מאידך - ראיתי במוצרים של הרב מחפוד שליט"א שכן ניתן להשיג מאכל זה בכשרות שלהם.
אשר על כן - מה דעת כושרות בנושא - האם ניתן לאכול את זה?
( מן הסתם המחלוקת היא בעניין אם זה עולה על שולחן מלכים, לא נראה לי שמוצר זה ניתן להשגה בתוצרת הארץ\בישול יהודי, אם - כן - אשמח לדעת היכן).
רב תודות!
תשובה
לא כל כך מבין מה הדיון על בישולי עכו"ם- בננה נאכלת חיה ולא שייך בה בישולי עכו"ם. למיטב ידיעתי יש היום הכשר של העדה החרדית על בננה צ'יפס. וגם הרב לנדאו מאשר אותם לשימוש במקומות תחת הכשרו.