שאל את הרב

כשרות של מילקי

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 15/07/03 05:57 טו בתמוז התשסג

שאלה

רציתי לשאול את הרב שליט"א:

א] הורי מקפידים לא לאכול מעדן מסויים, מפני שהכשרות שלו לא הכי מהודרת,ואילו סבתא שלי שתחי' שמקפידה מאוד במצוות אוכלת זאת. האם מותר לי לאכול זאת בביתה?

ב] כמו"כ, אם חברי מציע לי לאכול משהו שאין אני נוהג לאכול האם מותר לי לאכול ע"מ לא להעליבו?

אודה לרב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד


א) אם מדובר על "מילקי" לא הייתי מציע לך לאכול אותו כיוון ששמעתי אומרים כי הוא מכיל ג'לטין שעשוי מעצמות בעלי חיים טמאים. בדקתי וזה אכן כך. ע"פ שיש אומרים כי ג'לטין זה כשר - זה לא לפי טעמי.

ב) - אם מדובר בחומרא - מותר. - אם מדובר בהלכה - אסור.

יש דוגמא שמובאת בבן איש חי שמלמדת שכאשר אדם מבקר את חבירו לביקור נימוסין הוא לא נוהג את החומרות של ההלכה שהוא נוהג בינו לבין עצמו. והדוגמה שהוא מביא היא שתית קפה של נוכרים שלדעת הארי יש להחמיר בזה. וכותב הבא"ח שראוי להחמיר בבית בזה אבל כשמבקר נוכרים לא יחמיר בזה.

וראה: בן איש חי שנה שניה פרשת חוקת ט"ז על שתיית קפה בבית של נוכרים וכך הוא כותב:
["הקהוו"א שמבשלין הגוים יש אוסרין ויש מתירין. ומרן רבינו האר"י ז"ל אסר אותה. אך אין בידינו למחות ביד המקילים שיש להם על מה לסמוך, ובפרט במקום שפשט המנהג להתיר.
ופה עירנו בגדאד המנהג פשוט מקדם קדמתא לשתות קהוו"א של גוים אפילו במקום הנועד שלה. ובודאי בעל נפש צריך להחמיר, והצנועין מושכין ידיהם ממנה.
ברם אפילו אדם חשוב אם הולך לבית גוים גדולים לעשות וזית"א (ביקור נימוסין) מוכרח הוא לשתות מכמה סיבות שיש בהם טעם"].

בהצלחה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות