שאל את הרב

הוצאת זרע לבטלה

חדשות כיפה הרב מוטי דשא 09/04/13 01:02 כט בניסן התשעג

שאלה

ידוע שהוצאת זרע לבטלה זה איסור חמור שבתורה, אבל יש לי שאלה קשה במיוחד, כמו כן אוננות גם אסורה שכן מדובר בזרע לבטלה אך כאן אין שום איסור מכיוון שבלאו הכי הזרע ילך לבטלה כל עוד אין נישואים. גוף האדם מיצר זרע כל הזמן ויש לרוקנו לעיתים, אי אוננות בידי מי שלא מקיים יחסי מין תגרום להצטברות זרע ופליטתו בלאו הכי בלילה פעם בכמה שבועות ולכן מדובר במצווה שהציבור לא יכול לעמוד בה. על כן אוננות כן מותרת ומי שמאונן לא עובר על שום עבירה מהתורה ואלוהים כלל וכלל לא יעניש אותו ולא חלה עליו כל סכנה. בזרע אין נשמה ועל כן לא מדובר בהריגה לעומת הפלה שהיא דבר שכן אסור. לאסור זרע לבטלה זה כמו לאסור על אישה לקבל מחזור שכן הביצית זה גם הפריה פוטנציאלית.

איך תענה על השאלה קשה זו, כמו נניח שאישה מקבלת מחזור, וסת איננה יכולה להישמר בתוך רחם אחרת חייבת לפלוט כל פעם בחודש אז אותו דבר לדעתי שגם תאי זרע חייבים לפלוט שאין מקום באשכים?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

כל דבר צריך להתממש באופן הנכון והבריא רוחנית. אדם צריך לעשות צרכיו, אולם ראוי שיעשה כך בצינעה ולא בציבור. אחר מחוייב להוליד ילדים אולם ראוי שיעשה זאת עם אישה כשרה על ידי נישואין.

שזרע יוצא מן האדם בקרי לילה, או ביחסי אישות עם אשתו, אין דבר אסור ובמקרה השני אפשר שיש בדבר מצוות עונה, אבל כשאדם מוציא את זרעו באופן אסור כגון מאונן, או שמקיים יחסי אישות אסורים, הדבר אסור.

לאדם יש צורך פיסי לאכול. יש דברים שמותר לאכול ויש שאסור לאכול. הצורך שלו לאכול אינו מתיר לו לאכול באופן אסור.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות