שאל את הרב

נעמה שפיר

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 10/06/11 16:15 ח בסיון התשעא

שאלה

בע"ה

לרב שלום

איני מכירה את נעמה שפיר אבל שאלתי היא בשם הרבה שזה מפריע להם:

נעמה שפיר היא שחקנית כדורסל דתיה שלא מאפשרים לה לשחק באירופה בגלל שהיא לא מסכימה לעלות למגרש עם גופיה. וההתאחדות לא מרשה לה.

שאלתי-

1.מה בעצם הקריטריון למשחק של בנות?

2.האם באמת אסור לשחק עם גופיה?

3.אם אסור, האם יש דרך לצאת מזה?

4.האם המשחק כולו לא טוב?

תודה

רונית

תשובה

שלום

ראשית, כולנו מאחורי נעמה. לא קל לעמוד בגבורה כזו מול העולם כולו, ולשמור על ערכי התורה בלי פשרנות וקולות אסורות. זו דוגמא לזהות דתית יציבה ובריאה עבור כולנו.

לשאלותיך-

א.הקריטריון הוא ההלכה שבידינו. בדיוק עבור מצבים כאלה יש לנו את העולם ההלכתי. על כן, מה שמותר, מותר. ומה שלא, אין לזוז ממנו כמלא נימא. כמובן ההלכה עצמה בכלליה מאפשרת להקל בשעת הדחק וכו´, אך רק בכפוף להלכה המסורה ולא בהמצאות מהשרוול (תרתי משמע).

ב.אסור. הטווה בשוק בזרועות מגולות מאבדת כתובתה משום דת יהודית. אמנם דעת זקני התו´ יו"ט היא שאם המנהג הוא לגלות, מותר גם בזרוע חשופה, אך הוא לא נפסק להלכה וכל האחרונים חלקו עליו (חלק משום שהגדירו גילוי קבוע כדת משה וחלק משום שאסרו גילוי בדת יהודית גם אם המנהג לגלות).

ג.כן. שההתאחדות האירופית תגלה פלורליזם וכבוד לדתות השונות. כמו כן אפשר להכין לבוש יצירתי שיענה על צרכי ההלכה לכתחילה מחד ועל צרכי ההתאחדות מאידך. צריך רק רצון טוב. אני לא מעצב בגדים אך אין לי ספק שזה אפשרי.

ד.למה לומר שאינו טוב? אדרבה יש בזה שמחת חיים ונורמאליות של חיים. אלא שיש לשמור על הכל באופן המותר.

למותר לציין שגם בלבוש מלא אסור לגברים לצפות בנשים רצות וקופצות ומזיעות. אך היא מצידה צריכה להתלבש בצניעות בשל העובדה שיש גם צופים ולא רק צופות.

כל טוב

כתבות נוספות