שאל את הרב

את אשר התעללתי במצרים

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 21/04/11 20:52 יז בניסן התשעא

שאלה

קראתי את הפסוק "את אשר התעללתי במצרים" והמילה נשמעת לי קצת חריפה...

הרי התעללות היא דבר אכזרי ..

בנוסף הדבר לא מסתדר לי עם המדרש "מעשי ידיי טובעים בים ואתם אומרים שירה?"....

כיצד עונים על כך?

תשובה

שלום

גם הרג במלחמה הוא דבר אכזרי. אומה שהתעללה בנו והרגה את ילדינו מאות שנים, ודאי מגיע לה שד' יכה אותה ויתעלל בה כפי שעשה ברוב חסדו.
המדרש שהבאת נתון במחלוקת האם הוא מדבר על רשעי ישראל שטבעו או על הגויים. וגם אם זה על הגויים, יש הבדל בין לומר שירה כשהורגים אדם, לבין עצם ההרג של האוייב שהוא מבורך.

כל טוב

כתבות נוספות