שאל את הרב

התמודדות של הומו דתי

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 12/10/10 10:23 ד בחשון התשעא

שאלה

בס"ד

לרב שלום.

אני בן 22.5 ובעל נטיה חד מינית. קראתי רבות על הנושא ועברתי דרך כל מיני מטפלים בניסיון לשנות את הנטייה וללא הועיל. לכן, הייתי מעוניין לדעת מה דעתו של הרב על כמה דברים:

א. מה הרב חושב על "המניין הדתי הגאה"? על פי הפרסומים שלהם, לדבריהם המניין שלהם שוויוני והלכתי וזה נשמע לי מוזר.

דרך חברים הבנתי כי אישה אמרה בתפילות שם את 'כל נדרי' ונשים לקחו חלק בתפילות וגם יש ישיבה מעורבת מלכתחילה.

ב. מה דעתו של הרב על "מצעד הגאווה"? ממה שהצלחתי לחשוב, אין בעיה הלכתית ללכת לשם (אני עצמי לא הולך לשם בכלל ומתנגד לו) אז מה בעצם הבעיה ההלכתית שדתי שומר תורה ומצוות ילך לשם?

ג. מצאתי באינטרנט ארגון שנקרא 'הו"ד' שמתייחס לאנשים כמוני ורציתי לדעת מה דעתו של הרב עליהם ועל מה שהם עושים? על פי הבנתי את האתר שלהם, הם שומרים על גבולות ההלכה אבל אני רוצה להיות בטוח.

יצוין שאני מודע לניסיונות בהם אני צריך לעמוד ואני מקבל את העול באהבה ככל שאפשר ובכל זאת אני מרגיש שאני לא מקבל מענה אמיתי לבעיות המתעוררות אצלי בעקבות הנטייה ואני מפספס הזדמנות לחיות חיים מלאים ושמחים יותר לאורה של תורה, באמת וביושר.

תודה מראש על התשובה.

תשובה

שלום וברכה

א. נחשפתי למניין הדתי הגאה בשנה שעברה, והדבר הביא לניתוק הקשרים (הרופפים) שהיו ביני ובין "חברותא" והמערכת שסביבם. צר לי שהם בחרו את הדרך הזו, שהיא למעשה הכרעה לא לפעול בתוך מסגרת ההלכה והקהילה הדתית, אלא מחוצה לה.
ב. מצעד הגאווה הוא בעייתי בעיני משתי סיבות שאינן קשורות האחת בשניה. הראשונה היא עצם העובדה שנעשה מצעד פומבי על בסיס מיניות שהוא הפך הצניעות, וגם אם היה מצעד אחר בכיוון זה - מצעד הזוגיות – לא הייתי נוטל בו חלק. הדבר השני הוא העובדה שמצעד זה מכוון לביטול התורה ולהצבת מערכת תרבותית אחרת לחלוטין של חיים, שמקורה אינו אלוהי אלא אחר. איני מבין כיצד ניתן ליטול חלק בדבר.
ג. אני קרוב לארגון הו"ד. ככל הידוע לי פיהם וליבם שווים, והם קבוצת תמיכה בבחורים הומוסקסואלים דתיים ובבנות מקבילות.

כל טוב, הרבה הרבה חיזוק לדרכך.

כתבות נוספות