שאל את הרב

חתונה עם קראי

חדשות כיפה הרב חיים בריסק 11/05/10 12:07 כז באייר התשע

שאלה

בס"ד

שלום רב כבוד הרב,

אני מאורסת ועתידה להתחתן ב - ט' באלול בע"ה.

הארוס שלי הוא יהודי קראי מאופקים (משפחתו במקור היא ממושב רנן שידוע שרוב תושביו הם קראים).

בדקתי כמה פעמים את כל הנושא הזה והבנתי שקראים מצרים אינם צריכים לעבור גיור אלא רק לקבל על עצמם את התורה שבע"פ, והנה אני רואה לאחר חיפוש באתרכם שהם פסולי חיתון!!!!

טרם פתחנו תיק נישואים ואני חוששת מאוד...

ראוי לציין שבעלי לעתיד היה חילוני והתקרב מאוד לדת מאחר ואני באה מבית דתי, הוא מניח כיום תפילין בקביעות, שומר שבת ושומר כשרות ובע"ה אני מקווה כי נתחזק יחד עוד.

לפני מס' חודשים הוא הלך לרב בשדרות שייתן לו אסמכתא לכך שהוא מנדה את עצמו מכת הקראים ונכנס בקהל ישראל.

אח של בעלי לעתד התחתן לפני שנה ולא עשו לו בעיה (גם הוא הלך לאותו רב כדי לקבל אסמכתא, גם הוא התקרב לדת וכיום שומר שבת ומניח תפילין וכד'..)

האם האישור הזה קביל?? האם אסור לי להתחתן איתו?? מה עושים????

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה!

למעשה מדובר במחלוקת פוסקים. רוב הפוסקים סוברים שקראי מצרים פסולי חיתון וזו הייתה התקנה של רבנות הראשית לישראל משנת תשכ"ד. ברם הרב עובדיה יוסף הוכיח שאם קראי חוזר מסורו ומקבל דת משה וישראל כמו שצריך ומתחיל לקיים תורה ומצות ע"פ מסורת חכמינו ז"ל וע"פ כל הדינים של תורה שבע"פ, ניתן להתחתן עמו. אינני יודע אם התקנה הישנה שונתה בימי כהונתו של הרב עובדיה יוסף כרבה הראשי לישראל, אך בוודאי שווה לבדוק את הענין וכמה שיותר מהר. לכן תפני לרבנות הקרובה למקום מגוריך ותבררי את הענין שם.

בברכה,

חיים בריסק

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות