שאל את הרב

ר' אמנון יצחק

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 07/01/03 01:56 ד בשבט התשסג

שאלה

בני בן ה12 התחיל בתקופה האחרונה לשמוע קלטות של ר' אמנון יצחק ובעקבות כך, החלו בו פחדים על המוות, גיהנום ושאולי הוא עומד לסיים את תפקידו בעולם(בעיקר לפני השנה), דבר נוסף הוא מבקש מאיתנו שאת מתנת הבר מצוה הוא רוצה לתרום להפצת קלטות של ר' אמנון וע"י כך מובטח לו (ע"פ דברי ר'אמנון) גן עדן, כי כל אחד שיחזור בזכות הקלטת, יזקף לזכותו,

שאלתי מה עלי לעשות? אשמח אם הרב התיחס לכל הנכתב.

תודה וחזק וברוך!

תשובה

בס"ד

הפעולה של הרב אמנון יצחק בדרך כלל היא טובה מאוד. הוא מחזיר אנשים בתשובה וככל ששמעתי אותו הוא מדבר דברים של טעם. לא כל רב מדבר בסגנון שלו. וברוך ה' שיש הרבה רבנים והרבה סגנונות כיון שיש הרבה אנשים שצריך להחזירם בתשובה.

וכבר כתב הרמב"ם שיש כמה סוגים של תשובה. יש תשובה מאהבה ויש תשובה מיראה. והראוי ביותר היא התשובה מאהבה. אמנם יש כאלה שאינם מסוגלים לתשובה גבוהה כזו ולמענם נועדה התשובה מיראה. בין אם זה כשלב בניים ובין אם זה מטרה ויעד.

אם בנך התחנך לכיון של ["תשובה מאהבה"] והקלטות הללו מחזקים את היראה ומערערים את יסוד האהבה לבורא. שמיעתם אינה חיובית בשבילו, הרי זה כמו לחרוש בשור וחמור יחדיו. כל אחד בפני עצמו הוא חיובי וכששניהם ביחד לא במבנה נכון - אין בזה טעם.

מה עושים?

א- לא נלחמים, כי זה לא יעיל.

ב- הטוב ביותר לחפש\לשאול את הרב אמנון יצחק או את עוזריו על קלטות שבהם הוא מדבר על תשובה מאהבה ולתת אותם אל הילד. כיון שכבר בנוי אצל הילד שהרב אמנון יצחק הוא דמות חיובית. הוא יקבל ממנו את הענין הזה של תשובה מאהבה ומעלתה היתירה ביתר שאת ויתר עוז. וכך תקבלי את מבוקשך בצורה היותר טובה.


בהצלחה

כתבות נוספות