שאל את הרב

שינוי מין

חדשות כיפה הרב דוד לוי 26/08/09 13:07 ו באלול התשסט

שאלה

קודם כל שלום

שאלתי היא כזאת:

כיצד התורה ואלוקים מתייחסים לאדם שנולד זכר, אבל מרגיש נקבה?

וכיצד הם מתייחסים לאדם כזה שמחליט שהוא נוטל הורמונים (כדי לשנות קצת מהמראה החיצוני), ובעקבות זה באה הסירוס הכימי?

כיצד הם מתייחסים לשינוי (ניתוח) באיבר מין עצמו?

כיצד הם מתייחסים לאדם כזה שיש לו נטיות התאבדות עקב מה שהוא מרגיש?(גם אם הוא נוטל הורמונים וגם אם לא).ומרגיש צורך להתאבד,אפילו שהוא נוטל הורמונים-כי הגיע להכרה שההורמונים לא ישנו את המראה שלו עד כדי כך שיוכל "לעבור" כאישה ברחוב.וטענתו היא שזה קשה להפוך אישה,להיות בלי חברים ולהיות ללא עבודה עקב מה שהוא-מה שמוביל להתנהגות נשית,ועקב זה אין הוא מקובל בחברה.

האם מותר לאדם כזה להתאבד? מפאת פיקוח נפש שלא יהיו לו ילדים,משפחה,חתונה,לא מקובל בחברה,שהשינוי מין המלא או החלקי עצמו קשה לאותו בנאדם מבחינה נפשית,כספית וכו'...

האם מותר לאדם כזה לעשות שינוי מין מלא או חלקי מפאת פיקוח נפש?-עקב זה שהוא אומר שאם הוא לא יהפוך לדמוי אישה אז הוא פשוט יתאבד בכל דרך שהיא.

מי אשם במה שנעשה לעולל? (הורים,אלוקים,חברה,הוא עצמו).

ולמה החברה (דתיים,חילוניים,חרדים וכו') לא מקבלים אנשים כאלה בחברה? ולא מקבלים את זה שהעולל נולד זכר- עם איבר מין זכרי שקבע את המראה החיצוני שלו. אבל נולד עם מוח,נשמה,נפש שתמיד "יאשרו", "יגידו" לו אתה מרגיש אישה?

ולמה מכריחים אנשים כאלו להישאר כמו שהם? אפילו שאותם אנשים יודעים תמיד שיהיה להם קשה להישאר במין שהם נולדו,וגם יהיה להם קשה לשנות את עצמם לאישה.ובעקבות זה יבוא הדיכאון ממה שהם,והדיכאון יוביל להתאבדות. איך נושא הפיקוח נפש מתייחס לזה?

סליחה מראש עם חומרת השאלות פוגעת בך.

תודה מראש

והמשך יום נעים.

תשובה

שלום וברכה,

אין שום חומרה בשאלתך אלא הבעיה היא שאתה רוצה להחליף את הקב"ה. בינתיים הוא מנהל את העולם הוא ברא את העולם וגם את האדם הזה והוא החליט שאותו אדם יוולד עם מין כזה ורצונות ורגשות כאלו וכד'.

לכן כל רצון להתאבד וכל רצון לשינוי המין בין בהורמונים וגם בטיפולים אחרים זה מרידה במלכות שמיים.
לאדם כזה לא מתאים מה שה' עושה.
מסיבה זו גם בחברה לא אוהבים את מי שרוצה למרוד בקב"ה (ובחברה אחרת בה אנשים חושבים שה'בן אדם' מנהל את העולם והוא מחליט איזה מין הוא יהיה, אם הוא יחיה וכד', בד"כ זו גם חברה שלא נרתעת ממרידה בקב"ה שם דברים כאלו מקובלים)

זה נכון שהקב"ה שם את האדם בעולם הזה "לעובדה ולשומרה" וגם בהמשך ניתנה רשות לרופאים לרפא מחלות אבל הדברים שביקשת הם לא לשמר את העולם אלא להחריב אותו.
כנראה שמסיבה זו אסור גם להרביע בהמה כלאים וכד'.

הקב"ה שם את האדם בעולם הזה ונתן לו מכשולים להתגבר - לאחד הרבה ולאחד מעט. לפי שאלתך לך הרבה מכשולים וכך גם שכרך הרבה מאד.

תזכור את המשנה באבות ש"על כורחך אתה נולד ועל כרחך אתה חי ועל כרחך את מת" ותבין שהבחירה החופשית של האדם היא רק בתוך המסגרת הזו.

בתקוה שתתחיל להרגיש טוב עם מה שה' נתן לך
שנה טובה דוד לוי

כתבות נוספות