שאל את הרב

נטיות הפוכות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/03/09 12:02 א בניסן התשסט

שאלה

קראתי הרבה.. והכל מדבר על דבר אחד, האם ניטן לצאת מיזה? אני נערה שכן נמשכת לבנות אבל עם כל זאת נמשכת לבנים, אני לא מאמינה בדו מיניים ולכן זה קשה כל כך .. אני רוצה לעבוד את ה' באהבה ואני עושה זאת, אך אני מרגישה סתירה עם עצמי כי אני בעצם הולכת נגד התורה (שלא ברצוני) ואוהבת נערה, במקום נער . איך אני אמורה להפוך לילדה נורמאלית? למרות שיש לי את הרצון להתחתן ולהקים משפחה.. אני לא רואה את עצמי מתאהבת בגבר, היצר שלהם והתאווה שלהם מגעיל אותי כל כך, המחשבה על מה הם חושבים ברגע שהם רואים אותי מעוררת בי גועל, אני בבני עקיבא ואני מודעת לכך שיש כאלה שמנסים לגבור על זה .. אבל עדיין.. אני לא מצליחה לפתח כלפיהם שום רגש. כרגע אני מאוהבת בחברה, היא לא יודעת ואני מנסה להתרחק אבל זה כואב כלכך... מה עליי לעשות? להתרחק ממנה? לשמור נגיעה ממנה? מה לעשות?

פלוני .

תשובה

שלום וברכה

את התחלת ללכת בדרך ארוכה ולא פשוטה. אני מאחל לך כי תמצאי את דרך בסערה הגדולה, ובסופו של דבר תקימי בית כדת משה וישראל, באהבה ובאחווה בשלום וברעות
אנסה לעזור לך בצעדים הראשונים של דרך זו:
א. מאוד טבעי כי נער ונערה עוסקים הרבה בזהות האישית שלהם, ובמסגרת זו גם מחפשים אחר הזהות המינית שלהם. בשל כך, הם מתנסים נפשית בכיוונים שונים, ובאמת יכול להיות שאת נמשכת לכאן ולכאן. תופעה כזו קיימת, ועל כן את יכולה להיות פחות נואשת ופחות היסטרית.
ב. העובדה שאת רוצה לעבוד את ד' מתוך אהבה היא בנייה מצוינת. כך מתקדמים.
ג. היחס לגופניות ולגבריות הוא אכן נושא מאוד מורכב ומאוד עדין. הוא גם משתנה עם ההתייחסות הערכית והרוחנית, ועם השינויים שעוברים על כל אדם. יצריות ותאווה הם לא שייכים לעולם השלילה בלבד – להפך, יצריות מובילה ליצירה, ותאווה יכולה להוביל להתקשרות עמוקה מאוד בין איש ובין אשתו. ההתקשרות הזו נעשית לא רק ברבדים הנפשיים והרוחניים, אלא בכל מישורי האישיות – גם הגוף.
ד. אל תחליטי היום החלטות רחוקות לכת. הטוב ביותר היא שתחיי את חייך באמת – בדיוק כפי שאת חשה אותם עכשיו. נערה הנמצאת בשלב ארוך של בירור עצמי, של קושי עם המחשבה על קשרים גופניים עם בנים, שכעת נמשכת לצדדים הנשיים, אך רוצה להקים בית ולהינשא בדרך המשמעותית ביותר – זו האמת שלך, וקבלי על עצמך את עצמך, בד בבד עם החתירה המתמדת להבין וללמוד על הגופניות, על ההתקשרות בין איש ובין אישה, ועל עניינים רבים אחרים. אם נוח לך – אשמח אם תקראי את הפרק על יחסי אישות בספרי החדש "בצלמו" שיצא לאור בהוצאת "מס".
ה. מצד שני, היזהרי לעשות צעדים שירחיקו אותך ממציאות זו. אל תתקשרי בחיי אהבה לבנות אחרות, והתרחקי מקשר זה דווקא. פשוט הגדירי את עצמך נערה במסע ארוך המחפשת את דרכה, ונזהרת שלא לעשות טעויות בדרך.

כל טוב והרבה הצלחה. נעזור לך

כתבות נוספות