שאל את הרב

אי הסכמה תמידית

חדשות כיפה הרב איתן זן-בר 05/03/09 22:16 ט באדר התשסט

שאלה

לרב שלום!

מזה זמן רב שאשתי מתנגדת לי נחרצות בכל מיני נושאים: בנושאי חינוך הילדים (לדעתי היא וותרנית מדי ומפנקת יותר מדי ואני חושש שיגדלו לי ילדים מורדים. מה גם שלעיתים אני אומר לבת שלי משהו מסוים ואשתי רגע אחרי אומרת דבר הפוך לילדה. היא גם יחסית נותנת לילדה (שהיא בת שנתיים) לאכול כל מיני ממתקים ועוגיות בטענה שהילדה כבר ראתה את זה ואין מה לעשות), בנושאי חיסכון בקניות (או כדברה "בכל מה שקשור לקניות בבית-אני אחראית") ובעוד כמה נושאים. לי ממש קשה עם זה. אני מרגיש שאין לי מילה בבית וכאילו אשתי עושה ממני טיפש וחסר דעה. מה לדעת הרב ניתן לעשות בנידון? (רק בבקשה אל תגיד לי ללכת ליועץ זוגי- לא בשביל זה כתבתי שאלה לרב ולא ליועץ זוגי)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום
אני לא רואה את ההתנגדות הנחרצת מתוך דבריך,מפני שדרכן של הרבה נשים לוותר יותר, ועיין רש"י על כבד את אביך ואת אימך ואיש אמו ואביו תיראו,לגבי הדברים ההפוכים עליך לערוך עימה שיחה מקיפה אך זה נובע מכך שהיא ותרנית ולא מתוך שהיא מתנגדת אליך, בקשר לקניות , אולי זה המודל שהיא ראתה בביתה, אם כן הורגלה לכך.
אני סבור שאתה אמור לשכנע אותה בדעותיך ולא ליכפות אותן עליהן, דרך אגב , כמעט ואינני מכיר משפחה שהאשה מקבלת את תכתיבי בעלה ללא הסבר, ואף אחד לא חש טיפש או חסר דיעה.
הפיתרון : הקלט (בהסכמתה ) את שיחותיכם הפרטיות, ואחר כך תאזינו , תגלו בהם הרבה אמיתות על זוגיות, הבנה הדדית ושאר עניינים.
ברכה והצלחה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות