שאל את הרב

חלומות

חדשות כיפה צוות ישיבת צפת 25/10/08 23:27 כו בתשרי התשסט

שאלה

שלום רב,

חלמתי כמה חלומות משונים לאחרונה.. אשמח אם תוכלו לעזור לי בפירושם..

אז ככה,

חלום ראשון חלמתי שאני במכונית במושב ע"י הנהג, לא אני נוהגת באוטו ואנחנו נופלים מהכביש (כביש שאני מכירה בירושלים) ואנחנו נופלים לתהום - אני לא זוכרת מי ישב לידי באוטו.. בכל מקרה, במהלך הנפילה אני מרגישה םחד מטורף ואני יודעת בוודאות שאני עומדת למות אבל בזמן הנפילה אני אומרת לעצמי שאם אני עומדת למות סימן שזה מה שאלוקים רוצה ואין מה לעשות ואני משלימה עם המוות הקרב ובא ובשנייה האחרונה להתרסקות השם מציל אותי..

חלמתי את החלום הזה פעמיים באותו שבוע!!!

שבוע לאחר מכן חלמתי שאני במטוס שעומד להתרסק וברגעים לפני ההתרסקות אני אומרת את תפילת שמע ישראל, וברגע שהבנתי שלא הבנתי אם אני חיה או מתה התעוררתי בבהלה.

חלום אחרוןןן.. (סליחה על החפירה!) חלמתי שאני מלמדת חברה איך להתפלל ואנחנו קוראות בספר ופתאום יש לי התגלות של דבר השם ומופיעות לי מילים ואותיות שאני לא זוכרת אבל בחלום אני יודעת בוודאות שאלוקים הכתיב לי אותם..

אשמח לשמוע את פירושכם..

תודה!! ושבוע טוב..

תשובה

בעזה"י

שלום,

איננו עוסקים בפרושים מעבר למה שהדריכו אותנו חז"ל.

פירוש ספציפי של חלומות לפי חז"ל מורכב ומשתנה משום שחז"ל עצמם קובעים כי לעיתים יש חלק משמעותי ולעיתים סתם, לעיתים משמעות ולעיתים שווא.

תכלס' חז"ל תיקנו לנו כמה דברים:

ראשית יש לדעת שאם אדם חולם חלום ונפשו עגומה עליו- כלומר החלום מעציב אותו או מפחיד אותו והוא מרגיש צער כשהוא קם בבוקר, חז"ל תיקנו תענית חלום כדי למתק את החלום ולוודא שהדברים באמת יהיו לטובה.
את תענית החלום עושים באותו היום שבו קמים מחלום קשה.
מי שקשה לו להתענות יכול לפדות את התענית בצדקה.

שנית, רצוי ואפשר לעשות הטבת חלום בפני 3 אנשים. הנוסח מופיע בסידורים רבים ומטרתו שבית דין בארץ יגזור את החלום לטובה.
יש לעשות את הטבת החלום בפני שלושה גברים מעל גיל בר מצווה לפי הנוסח המופיע.

שלישית, להתעורר לתשובה.
הקב"ה ולעיתים גם הנפש שלנו מרמזים לנו דברים בחלומות. אם אדם חלם חלום קשה הרי שמרמזים לו לבדוק את עצמו, להרהר תשובה להשתפר ולהתחזק בשמחה בעבודת ה' ובאהבת ה'.

בברכת חלמא טבא חזית
אור
צוות ישיבת צפת

כתבות נוספות