שאל את הרב

שידוכים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 31/08/08 23:48 ל באב התשסח

שאלה

שלום,

לאחרונה הוצעו לי שלושה אנשים על ידי אותה השדכנית כאשר כל אחד מהם נושא עימו חבילה שאינה פשוטה להקמת בית, האחד בעיה בריאותית, השני נפשית והשלישית כלכלית,

ביודעי כי השדכנית לא עשתה זאת בכוונה תחילה (כי היא אינה יודעת על כל אלו) ומתוך כוונה להמשיך ולקבל הצעות ממנה ומתוך אי כוונה לפגוע באותם בחורים , רציתי לדעת כיצד עלי לנהוג?

האם לספר? ואם כן איך?

או שמא לא לדבר על נושא זה כלל? ואולי לתת לאנשים נוספים הנפגשים דרכה "לנפול בפח"?

בעבורי זוהי דילמה לא פשוטה ואף מורכבת מאוד.

אינני רוצה לפגוע בי, ולא בהם ואינני רוצה שיקפידו עלי מן השמים.

בתודה מראש.

נ.ב. יש לציין כי האתר בנוי ומשודרג בצורה מאוד מעניינת ומזמינה, חזקו ואימצו!

תשובה


שלום וברכה!

שואלת נכבדה, יהי רצון שתזכי למצוא את זיווגך הראוי בזמן המתאים.

[לא כל אחד מתאים להיות שדכן]

מלאכת השדכנות מצריכה כישרון מיוחד - לקרוא את האופי של המשודכים, לכוון אל רצונם ואחר כך להציג את ההצעה בדרך הטובה ביותר בפני בני הזוג. באופן חלקי, כישרון זה קיים אצל אנשים רבים ומסיבה זו כאשר מזדמנת לאנשים היכרות עם בחור ועם בחורה שלדעתם עשויה להיות ביניהם התאמה, גם אם לא נעים להם, הם לוקחים על עצמם את תפקיד השדכנים. אבל פשוט שלא כל אחד מסוגל לתפקיד באופן גורף.

[שיחה עם המשדך]

לא הבנתי משאלתך, האם הם הסתירו מהשדכנית את הנתונים האמיתיים שלהם או שהיא כלל לא מבררת עם המשודכים על פרטים אישיים אלה (דבר תמוה ביותר). אם הם הסתירו ממנה את הפרטים הנ"ל, דברי איתה בנעימות ותשאלי מדוע לדעתה פלוני אלמוני ופלמוני היו אפשרות מתאימה לשידוך איתך – מתקבל על הדעת שהשדכנית תשפוך אור על נקודה שלא הבחנת בה. שתפי אותה ברגשותייך ואמרי לה שאת לא חושבת שביכולתך לבנות בית עם אדם בעל מגרעת מסוג זה או אחר (פרטי לה אותן) וממילא היא תבין שיש למועמדים שהיא הציע לך את הנתונים הנ"ל ותדע מה לעשות עם המידע להבא בכלל ובפרט ביחס למשודכים הנ"ל.

מטרת השדכנית להפגיש בינך לבין אדם אחר שאיתו את עשויה להקים בית, אם תכונות מסויימות מונעות אותך מלהיקשר לאדם הרי שאין סיבה להפגיש בניכם וודאי שעל השדכנית לדעת את הסתייגויותיך – עלייך להקדיש תשומת לב רבה לנקודות אותם את פוסלת (אני לא בטוח שקשיים כלכלים הם סיבה לפסילת המשודך, אם לאחר בירור אמיתי עם עצמך את מחליטה ´שחבילה´ כגון זאת לא באה בחשבון – אל תתעלמי מכך ואמרי זאת לשדכנית.).כשיהיה בידי השדכנית את המידע המפורט על רצונותייך היא תוכל לסייע לך באופן הטוב ביותר.


[לא מועיל לא מזיק]

לא יוצאים עם כל אדם שהוצע לנו, המשפט ´לא מועיל לא מזיק´ - לא נכון, כל היכרות עם אדם שאינה מצליחה להביא לידי חתונה, שוחקת מעט את הנפש. לאחר מספר פגישות כבר פחות מצפים ומתרגשים לקראת הפגישה הבאה, כשמתמעט הרגש פחות מצליחים להיפתח אל האחר. פעמים, הצעה שהייתה עשויה להצליח לו היו ניגשים אליה ברעננות רגשית, נכשלת רק בגלל הייאוש שהצטבר בנפש בעקבות פגישות מרובות ותקוות מרובות שהסתיימו באכזבה.

מסיבה זו, כדאי, לפני ההיענות להצעה הבאה לעשות חשבון נפש עצמי, להתחזק מבחינה נפשית ורוחנית – ´לנוח´, לא לבוא עייפים. אנסה להסביר את כוונתי, לא לעבור מהצעה להצעה בלא התייחסות מלאה לגופה של ההיכרות, הסיבה שמחמתה לא המשכנו ביחד – מהם הציפיות שלי מעצמי ומהמשודך וכמובן מוכנות נפשית להמשיך הלאה – לפעמים צריך לקחת הפסקה, זאת בכדי שחס ושלום הרגשות לא יתכהו והציפיה לא תדעך. לכן, כדאי לפנות לשדכן מומחה אשר מוכר בתחום וידוע בתור אדם שמתאים לתפקיד – מובן שחס ושלום לא לפסול על הסף הצעות שבאות ממקורות שונים, על הצעות אלה מומלץ לבדוק יותר לפני שנענים בחיוב.

אם באמת השדכנית לא שואלת את המשתדכים על חייהם: יתרונות, חסרונות וכדומה ואף לא מוכנה לשאול אותם, נראה שכדאי לפנות לשדכנית אחרת אשר תוכל לספק את הסיוע המתאים לך.

חשוב ביותר לא להתייאש, הייאוש הוא המכשול הנפוץ ביותר – עם כל הקושי שבעניין להמשיך, בעזרת ה´ המאמץ ישתלם.

ברכת ה´ עליך,

ירון

Benzvi613@gmail.com

כתבות נוספות