שאל את הרב

אשה נשואה

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 03/03/08 19:41 כו באדר א'

שאלה

שלום כבוד הרב ?

1. אני רציתי לדעת אם נגיעה באשה נשואה זה אותה דבר כמו לקיים איתה חיסים אינטימים מבחינת חומרת העוון ?

2.אותה אישה נשואה לא רוצה לנתק את הקשר מה אני יכול לעשות בכדי לנתק את הקשר ומצד שני אני לא רוצה לפגוע בה וגם לא רוצה שהיא תתגרש מבעלה

תודה רבה כבוד הרב

תשובה

שלום רב

א. חומרת הדברים שווה מבחינת העבירה. שניהם מהווים עבירה על איסור התורה להתקרב לעריות. רק לעניין העונש יש הבדל, שקיום יחסים מלאים עם אשה נשואה עונשו כרת. פרט לזה אין כל הבדל ומגע של חיבה עם אשה נשואה הוא חמור מאוד. בנוסף, קיום קשר עם אשה מהווה פגיעה אנושה במוסד המשפחה באופן כללי, ובמשפחה של אותה אשה ספציפית.

ב. אני חושב שאתה צריך להיות תקיף בדבריך, ולהבהיר לה שקשר כזה הוא לא רק אסור, אלא גם מאוד מאוד לא מוסרי. כדי שיהיה לניתוק תוקף גדול יותר, עליך להבהיר לה שגם אם תתגרש מבעלה אינך מעוניין בה לאשה, ולכן לא יהיה כל קשר ביניכם.

זוהי התמודדות קשה מאוד, אך מהווה את הבסיס להיותנו בני אדם. כדי להיות יהודיים כשרים שומרי תורה ומצוות, עלינו לדאוג לשמור על העוצמה הגדולה של הבית היהודי שימשיך להיות משמעותי גם בתקופה הפוסט-מודרנית שאנו חיים בה. בדיוק במקום הזה תקף הכלל "אין אפוטרופוס לעריות" ביתר שאת, ולכן הניתוק חייב להיות מוחלט. אם לא כך, הסיכוי להתקרבות מחודשת גדול, על כל הסכנות בכך.

שהקב"ה יהיה איתך בכל מעשיך!
אריאל
(המשיב אינו רב)

כתבות נוספות