שאל את הרב

תפילה לאהבה

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 09/12/07 16:59 כט בכסלו התשסח

שאלה

בס"ד

שלום!

אני בכיתה יא' עכשיו ואני מכירה מישהו מכיתה יב'..אני באמת מרגישה שאני אוהבת אותו.. רציתי לשאול אם מותר לי להתפלל שנהיה יחד, כי אם הוא לא ה"זיווג" שלי אז לכאורה התפילה היא לבטלה...

תודה רבה!

תשובה

לשואלת שלום רב.
א. באופן עקרוני, מותר לאדם להתפלל על אהבה למישהו מסויים ואין זאת תפילה לבטלה. אנו איננו יודעים מה נקבע לנו מלמעלה, ולכן איננו צריכים להתחשב בזה. אנו צריכים לעשות את השיקולים האנושיים שלנו. ולכן אם בחור מכיר בחורה ונראה להם שזה זה, הם יכולים להתפלל על כך שאהבתם תצליח והם צריכים לפעול כמיטב יכולתם להצלחתם, מבלי לנסות ולהתחשב מה נגזר עליהם מלמעלה.
ב. אבל העיקר הוא שאתם עדיין צעירים! יש לך עוד שנתיים עד סוף התיכון, אח"כ ש"ל, אולי לימודים וכו'. והוא - ישיבה, צבא וכו'. הרי אינכם עומדים להתחתן בשנה הקרובה. אז למה להתחיל עם זה? למה להכנס למערכת יחסים של אהבה, כשברור לשניכם שזה לא ימומש בזמן הקרוב. ואז המתחים והקשיים עצומים. וראי את השאלות הרבות שנשאלות בנושא באתר.
כרגע עדיין אין ביניכם קשר הדדי חזק. לכן עכשיו הזמן לעצור את כל הענין. לא לחשוב עליו, להתרחק ולהתעסק במה שבת בגילך צריכה להתעסק. וכשיגיע הזמן, אז תתחילי לחפש וה' יזמן לך בהשתדלותך את הראוי לך. (ואולי זה יהיה הוא).
אוסיף ואומר שאתם בשיא גיל ההתבגרות, גיל שבו אנשים משתנים ומעצבים את אישיותם, בלימודים, בצבא, בישיבה, בש"ל וכו'. לכן מה שנכון עכשיו זה לעזוב את זה ולהתרכז בחייך עכשיו.
בברכה
אפי קיציס

כתבות נוספות