שאל את הרב

הומוסקסואל או חתונה?

הרב צבי יניר הרב צבי יניר 08/10/07 15:45 כו בתשרי התשסח

שאלה

המקרה אותו אני מביא בפניך מטריד אותי מאוד מזה זמן רב.

אני גר בדירה שכורה עם עוד שני בחורים דתיים יוצאי ישיבות הסדר.

עם אחד מהם נהיו לי קשרי חברות מאוד טובים.

באחד מן הימים הוא הפך אותי בעל כורחי לאיש סודו. הוא חשף בפניי את העובדה שהוא הומוסקסואל, מאותו היום הפכתי להיות שומר סוד, ואדם היחיד שיודע זאת. בשיחתנו הרבות טען בפניי כי הדבר מציק לו מאוד, והוא מטפל בעצמו ואף הצהיר בפניי שהטיפול נשא פרי. במשך הזמן הוא התחיל לצאת עם בחורה שגם אותה זכיתי להכיר בביקוריה אצלנו. מדובר בבחורה יראת שמים ודתיה מאוד, היא איננה יודעת על נטייתו המינית ולבטח לא יכולה לנחש זאת מאחר והם שומרים נגיעה.

באחת משיחתנו העליתי בפניו את הקונפליקט בו אני מצוי. מצד אחד אני איש סודו ומצד שני אני יודע שזכותה של הבחורה לדעת את עברו ושצריך לתת לה להחליט לפני שיהיה מאוחר מידי והם ינשאו. אני יודע שסיכוי מאוד גדול שהיא תפגע מכך. כואב לי לראות אותה ולדעת כמה סבל אני יכול למנוע ממנה.

ניסיתי לדרוש ממנו שיספר לה הוא בעצמו, וטענתי שדווקא מתוך אהבתו אותה הוא חייב לספר לה ולתת לה את הזכות לבחור. אמרתי לו שאסור לו להתחתן איתה אם היא לא יודעת למה היא נכנסת.

הוא טען בפניי שהוא כבר אינו סובל מהבעיה וכי אינו נמשך כלל לגברים, וכי הכל דמיונות ובלבול שחש בשלב מסויים בחייו וכעת הכל חלף עבר. הוא טען שבמצב הנוכחי לא תבוא שום תועלת מכך שהוא יספר לה.

אך אני התעקשתי ואמרתי שזה הדבר שהכי נכון לעשות ושהיא תחליט אם זה מתאים לה או לא. לבסוף הוא הבטיח לי שהוא יחשוף בפניה את הדברים, אך לא אמר מתי יעשה זאת.

עברו מאז יותר מחודשיים, הם הספיקו להתארס, אך הוא לא סיפר לה עד כה דבר.

לאחרונה גם גיליתי כי הוא מאחסן במחשבו האישי עשרות סרטוני פורנו הומוסקסואלים, דבר שנתן לי אינדיקציה אמיתית, וכעת אין לי ספק בנטייתו המינית.

הזמן דוחק, בקרוב הם מתחתנים! אם הבחורה תיפגע לי יהיה חלק בזה ואני אצטרך להתמודד עם האשמה בידיעה שיכולתי למנוע ממנה את הסבל, אך לא עשיתי דבר!

אני אובד עצות, האם עליי לחשוף את הסוד בפני ארוסתו של השותף שלי, ולהסתכן בכך שאני הורס לשניהם קשר שיכול להיות שיתפתח לאהבה גדולה? או שעליי להניח לדברים לקרות כפי שהם...

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

לענ"ד אסור לך להתערב. כבר ישבו על המדוכה , ויש כמה דעות בנושא. אך זכור כי ברגע שאתה מגלה סגרת בפני חברך את האפשרות לצאת מהנטיה ההפוכה, ודנת אותו לכל חייו להיות בודד וח"ו להיכשל במשכב זכור. אין כמעט דבר כזה בחורה שתסכים להתחתן איתו אם הוא יגלה לה. לגבי הסרטים יכול להיות שזה מהעבר והוא יפטר מהם כשיתחתן. אני חושב שעליך לומר לו שלא יגלה לה למרות שהבטיח לך. כל זה אם יש סיכוי סביר מאוד שהבחור לא יכשל במשכב זכור ממש.
אם מדובר במקרה שהבחור ודאי שנכשל כל הזמן במשכב זכור, וברור באופן ודאי שהוא לא יהיה נאמן לאשתו, ויש כאן בוודאות בחורה שהולכים לאמלל אותה אז בודאי שמוטל עליך לגלות לבחורה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות