שאל את הרב

זיווג ראשון ושני

חדשות כיפה הרב דוד הריסון 28/04/07 21:16 י באייר התשסז

שאלה

שלום,

רבנים גדולים יכולים לעיתים לדעת הרבה דברים על אדם לפני שמו ( שם אמו).

אולם פעם כשרציתי לשאול רב שאלה לגבי בחור מסויים, אותו רב, שהוא רב מקובל, אמר לי שבגילי (מעל 30) הזיווג הראשון כבר עבר ולכן עניין השמות לא רלוונטי, ומה שמקבלים תלוי במעשים.

האם הדבר הזה ידוע ומקובל? והאם משמעות הדבר שכנראה "פספסתי" את הזיווג שיועד לי עוד לפני הולדתי (עניין הבת קול, וכו'?).

אני מאד רוצה להינשא, ועברתי הרבה תלאות, תעתועים ומפחי נפש עד כה. אני כל כך רוצה ומתפללת על זה כל יום, בכל הזדמנות ובכל שעת רצון.

עד מתי ?!?!?

תשובה

שלום וברכה
אין לי עסק בקבלה ובענינים נשגבים מבינת אנוש, לצערי גם הרבה מאלה שטוענים שיש להם הבנה בכך מאחזי עיניים, אני לא עושה הכללה חלילה אך הרבה רבנים גדולים מוחים על השימוש שנעשה בקבלה באופן מאד המוני ולעיתים באופן שיקרי ושמעתי על כך במו אוזני מהרב מרדכי אליהו שידיו רב לו בקבלה ובכל זאת הוא דוחה על הסף כל מיני עינינים כאלו ופעם כשבאתי אליו עם שאלה הוא אמר שאם רוצים לגלות לך משהו משמים יבואו אליך באופן ישיר ולא למישהו אחר כדי שיספר לך ודי לחכימא ברמיזא.
לכן צריך לעשות כל השתדלות בענייני זיווג באופן ישיר ובכלים שהקב"ה נתן בידינו ולא לחפש את הבת קול, מה האם כל מי שנישא זה אחרי שהוא שמע את בת הקול? אנחנו לא מבינים בזה ועלינו לעשות מה שבידינו.
זכור לי מקרה שאני מכיר מקרוב על בחורה שהבטיחה לה איזה מדומה כזאת על הזיווג שלה שיגיע אליה בסוף והיא חיכתה ובינתיים ההוא יתחתן ובכל זאת ההיא הבטחה זהוא התגרש והיא חיכתה ובינתיים אשתו בהריון וההיא מבטיחה שהיא תפיל! וכך ההיא מבטיחה ומבטיחה וההיא מאמינה ומאמינה עד שתלבין ראשה.....
בברכת הצלחה

כתבות נוספות