שאל את הרב

צבא או שירות

חדשות כיפה הרב שי פירון 19/11/06 23:22 כח בחשון התשסז

שאלה

שלום, אני בכתה י"ב. בתקופה זו אני צריכה לבחור איך אני ממשיכה מהתיכון הלאה..

יש בפניי דילמות רבות. אחת המהותיות והגדולות זה בין צבא לשירות לאומי. שאלות רבות נשאלו כאן אבל אני לא הצלחתי להגיע עד סוף דעתם של הרבנים.

אני מבינה את החשש הגדול שמא הבת עלולה לאבד את דרכה וכד' אך אני חושבת שזו אחת הדרכים הפחות טובות לשרת את המדינה. אני רואה את השירות של המדינה כהתאחדות עם שאר חלקי העם. לדעתי כשהולכים לשירות לאומי לא מתערים עם חלקי העם האחרים, ונשארים בתוך אותה חממה, אותה מסגרת. בעוד שכשהולכים לצבא נמצאים בתוך מסגרות שכוללת בתוכה המון תרומה לעצמך ולחיילת שאיתך יחד(ולא מתוך עליונות של אני באה לחנך אותך אלא אני איתך, באותה דרגה. שתינו משרתות יחד ואני לא באה להעביר לך מסר כלשהו..)

אם בנים מסוגלים לזה, אני לא רואה סיבה שאפשר למנוע מבנות חכמות ומוכשרות ללכת לתפקידים בכירים בצבא ולהשפיע מלמעלה, לייצג את הדת ואת האמונה ולעשות קידוש ה' ויחד עם זאת להיות עם אנשים שהם לאו דווקא דתיים.

אחת הבעיות היא בעיות הצניעות, מה שקצת אבסורדי לאסור על בנות ללכת לצבא בגלל בעיות צניעות בעוד שבעיות אלו אמורות להטריד יותר את הבנים...(שלהם מתירים ללכת לצבא.)

בת חזקה יכולה לשמור על עצמה ולמצוא פתרונות לבעיות הצניעות.

אני חושבת שבסופו של דבר כל בת בסופו של דבר תצטרך לצאת מהחממה ולהיות יחד עם חילונים..

אני לא חושבת שהצלחתי להסביר את עצמי במאת האחוזים, וקצת חזרתי על עצמי. אני מתנצלת מראש. זה פשוט מטריד אותי מאד.

תודה רבה! ומחכה לתשובה

תשובה

ב"ה


שלום לך,


עקרונית, חכמי ישראל בכל הדורות ראו במסגרת השירות הלאומי את המסגרת המועדפת על בת. צורת ההתייחסות של רבני ישראל נעה בין שלילה חריפה - במונחים של גילוי עריות, דרך הסכמה עם חשיבות ההליכה לצבא אלא שסידורי הצניעות מונעים מהבת למלא טת חובותה.
לכן, ההנחיה הציבורית הבהירה רואה בשירות לאומי את המסגרת הראויה לכל בת.
יש גם מסגרות בשירות הלאומי מקומות בהם נפגשים עם עם ישראל ואפשר למצוא מקום כזה.
ברמה הפרטית, עלייך לפנות לרב המכיר אותך ויסייע לך למצוא את דרכך


בברכה,


שי

כתבות נוספות