שאל את הרב

כשאני מתחזק - היצר מתגבר עלי - שז"ל

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 04/06/03 07:21 ד בסיון התשסג

שאלה

שלום הרב.

מצבי אינו טוב. מיד אחרי מכתבך החלטתי לנסות להיות אמיץ יותר חזק יותר! כמו בצבא! (מה לעשות אני מורעל) אני בן 16 מה שלא כתבתי בפעם הקודמת... היום עשיתי זאת שוב... בלי לחשוב.

אני מרגיש ממש מדוכא עכשיו אני לא יודע מה לעשות ההנאה שיוצאת מזה היא רגעית חסרת חשיבות לאחר זמן באמת! היא רק מכניסה לדיכאון כך שזה באמת לא שווה אני יודע אך שהיצר הזה תוקף שוב אני לא יודע מה לעשות והכל נגמר כל-כך מהר! ללא חשיבה! ככל שאני מרגיש יותר רצון להלחם ביצר עד חרמה כך היצר מתגבר! לפני זמן מסויים לא כל כך היה איכפת לי הרעיון הזה לא הייתי מודע לחומרת החטא (שז"ל) אך הדבר המפתיע היה שגם אוננתי פעמים מועטות! עכשיו שאני כן מודע לחומרתו אני מאונן לעיתים דחופות יותר מה שגורם לי צער ותיסכול!!! אנא עזור לי אני לא יודע מה לעשות כבר כל כך הרבה זמן שאני מתאמץ להפסיק מתאמץ לנצח! אך אל תחשוב אותי למפסידן אני ניצחתי כמה פעמים! ההרגשה הייתה נפלאה...

אך מה לעשות...אני לא מספיק חזק...

עזור לי.

מחכה לתשובתך "שם -בדוי"

דרך הגב:

לא איכפת לי שתפרסם את המכתבים הללו

אני חושב שהם יוכלו לעזור לאנשים אחרים ..

בתודה..

תשובה

בס"ד

בחור יקר וקדוש !
יישר כוח !

ברור מדבריך שאינך מפסידן כלל וכלל, אלא להיפך, אינך מתייאש בקלות ואינך מפסיק להלחם גם כאשר יש אבידות בקרב שלך, אינך נסוג ואתה ממשיך להלחם !

אתה מודע לגודל הבעיה שלך ולחומרתה והעובדה שהנפילה גורמת לך צער, מעידה על בריאותך ועל יכולתך לתקן. "אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן", וסופך שתהיה נקי מחטא חמור ונורא זה!
על חטא הוצאת זרע לבטלה נאמר: "אבר קטן יש לו לאדם מרעיבו – שבע, משביעו – רעב".

יצר הרע שמפתה אותך מחטיא בחטא זה, מתחזק בכל פעם שהוא מצליח להפיל אותך ברשתו, ואתה ודאי יודע שככל שאתה נותן לו את מבוקשו, כך הוא דורש יותר, אבל דע לך, "שמרעיבו – שבע", ככל שהוא יקבל פחות, הוא יבקש פחות.

אבל ישנו מצב כשלך, שבו, על אף הרצון והנכונות להרעיב את היצר, הוא מתגבר יותר דווקא בתקופה זו, והדבר דומה לצירי לידה, שככל שרגע הלידה ויציאת התינוק מתקרב, כך גוברים הצירים והכאבים של היולדת אבל בסוף היא תנצח והכאבים ייפסקו וכמו שאמרת – ההרגשה נפלאה ומי כמוך יודע זאת !

בכל פעם שעולות מחשבות, נסה לעקור אותן מהשורש, תחשוב על משהו אחר, תתפלל, תלמד משהו, נאמר – "אם פגשך מנוול זה (יצר הרע) משכהו לבית המדרש", והכוונה – תתחזק, תבקש מה' שיעזור לך ותחשוב על כל דבר אחר – כל דבר שיסיח את דעתך.

אם יש מקום או סיטואציה שבה אתה רגיל לחטוא – לבד בחדרך, או במקומות אחרים, נסה להימנע מלהיות במצב זה, ואם פתאום עולה לך מחשבה, כשאתה לבד, אז לך לסלון של הבית או לחדר שיש בו אנשים אחרים שאינך יכול לעשות זאת בקרבתם וכך תוכל באופן טכני למנוע חטא.

זה דורש המון כוח והמון אומץ וב"ה אתה אומר שיש לך.

אם בכל זאת אתה מרגיש שזה בלתי נשלט, דווקא אז, תקבע לעצמך – אפילו בקול רם "עכשיו זה לא קורה", ותחפש דרך לעשות הכל למנוע נפילה !

הכל, אתה אדון למעשיך !
כשם שלא תלך למקום שיסכן את חייך כך גם לא תסכן את נפשך ותחפש דרכים להינצל מסכנה חמורה כזו.
תתחזק ברוחך ותקבע עובדה – אני מפסיק ! ולאט לאט יעברו ימים נקיים, ושבוע אחד, ועוד שבוע, אתה יכול גם לרשום את זה לפניך, כל שבוע שנגמר ולא חטאת, ולשמוח בכך, ולאט לאט הזמן יעבור ויצטבר זמן נקי שלא חטאת בו ותהיה לך שמחה גדולה וסיפוק קבוע ויקר ולא זמני וזול כמו הסיפוק השקרי והמדומה של אותו מעשה. כך תתחזק גם בתחומים אחרים, רוחניים וגשמיים כי אתה יודע שאתה מסוגל לכל דבר !

בהצלחה גדולה גדולה
ה' ישמור עליך - חזק ואמץ
שנה טובה

כתבות נוספות