שאל את הרב

אינטרנט אלחוטי

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 04/06/08 14:39 א בסיון התשסח

שאלה

כבוד הרב שלום,

כיום נפוץ הוא כי באיזורים רבים קיים אינטרנט אלחוטי. אותו אינטרנט יכול להיות מסופק על ידי בית פרטי של מישהו בשכונה, בית קפה, או אפילו מוסדות לימוד.

מכיוון שהאינטרנט הינו אלחוטי, הוא מסופק גם למחשבים מחוץ לאיזור היעד ובכך אם אשב בביתי עם מחשב התומך באינטרנט אלחוטי, אני עלול לקבל את השירות מבתים שכנים.

הבנתי כי ברמת העיקרון, אם אדם רוצה שהשימוש באינטרנט האלחוטי שלו יהיה מוגבל אך ורק לעצמו הוא יכול להגדיר סיסמא עבור השימוש בו. אך נראה לי כי זה עניין של הגדרות שאינו מוכר לרוב בני האדם.

במידה ואני קולט בביתי, או באיזורים ציבוריים אחרים אינטרנט אלחוטי - האם מותר להשתמש או שמא יש פה עניין של גזל עקב העובדה שהאינטרנט (גם אם הוא אלחוטי) מסופק עבור אדם כלשהוא בתשלום.

אשמח אם תתייחס בתשובתך גם להבדל אם יש בין איזור מגורים לבין חנויות וכו' (המאפשרות את השירות ללקוחותיהם).

תודה מראש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

בעבר הייתי מחמיר הרבה יותר, אולם כיום – גם בשל בירור הלכתי מחודש שערכתי, וגם בשל שינוי המציאות והנוכחות המרובה של אינטרנט אלחוטי בחברתנו – אלה העקרונות:
א. אם מדובר בגרימת נזק לבעל הראוטר, כגון העברת קבצים גדולים המאיטים את קצב הגלישה שלו – אסור.
ב. אם מדובר בשימוש שניתן להעריך שהוא לא היה מסכים לכך, כגון שימוש קבוע, או שימוש בקוד הידוע לך בצורה מסוימת – אסור.
ג. בשאר המצבים – מותר.

בעזרת ד, אכתוב על כך מאמר מסודר בעתיד
כל טוב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות