הרב יצחק חי זאגא יתמודד מול נפתלי בנט על ראשות הבית היהודי

הרב יצחק חי זאגא הודיע על התפקדותו למפלגת הבית היהודי ובניית המטה "אורות בבית היהודי" שבעזרתו יתמודד בפריימריז הקרובים לראשות המפלגה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 15/09/16 10:53 יב באלול התשעו

הרב יצחק חי זאגא התפקד למפלגת הבית היהודי והודיע כי הוא עתיד להציג את מועמדותו לראשות המפלגה מול נפתלי בנט.

ממטה הרב נמסר כי מטרתו היא “למצב את מפלגת הבית היהודי כמפלגה כלל ישראלית, עם אמירה אידיאולוגית עקרונית וברורה, יחד עם התייחסות לנושאים חברתיים, ומתוך הצעת פתרונות מעשיים ויצירתיים, בתחום המאבק בעוני ופתרון משבר הדיור, כמו גם בכל שאר תחומי החיים במדינת ישראל".

בימים אלה בונה הרב את מטה "אורות בבית היהודי" שמטרתו לפנות לציבור המתפקדים הפוטנציאלי, ולקרוא לו לבוא ולהתפקד ולהשפיע על דמותה המתחדשת של מפלגת הבית היהודי. במהלך החודשים הקרובים, יציג הרב יצחק זאגא את משנתו הציבורית, בנושאי חינוך, חברה, כלכלה ובטחון, בפרסומים שיצאו לציבור.

הרב זאגא נולד בבני ברק בשנת תשכ"ו. למד בישיבת מרכז הרב ובישיבת ההסדר שעלבים. שירת בצה"ל כחייל חי"ר בחטיבת גבעתי. בעל תואר ראשון ושני במשפטים, תואר שני במינהל עסקים, מאוניברסיטת בר אילן, ורשיון עו"ד. כיום עומד הרב זאגא בראש בית המדרש התורני חברתי, 'רוח ירושלמית', ברוח הרב קוק.

בעבר עבד כעו"ד בקרן לגאולת קרקע, אשר גאלה אדמות ביו"ש, כיועץ אסטרטגי, שימש כחבר דירקטור בחברות אפריקה ישראל, דור אנרגיה, אלון דלק, דור גז, פקר פלדה, נגב קרמיקה.

בשנת תשס"ג, החליט להתרכז בלימוד והפצת תורה, על מנת להביא לשינוי רוחני תרבותי אמיתי, בחברה הישראלית לטענתו. בשנים האחרונות פועל תחת בית המדרש "רוח ירושלמית - החיים על פי הרב קוק". הרב זאגא מעביר שיעור שבועי קבוע בבית הרב קוק בירושלים.