"ארץ ישראל שלנו" לא תתמודד בבחירות

יו"ר התנועה, הרב שלום דב וולפא, הסביר כי קיבל את ההחלטה מתוך "אחריות ציבורית כבדה שלא להביא לפילוגים בציבור הדתי והימין". בשבועות האחרונים שקל ריצה משותפת עם ח"כ יעקב (כצל‘ה) כ"ץ

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/12/12 18:07 כב בכסלו התשעג

"ארץ ישראל שלנו" לא תתמודד בבחירות
דוד-cc-by, צילום: דוד-cc-by

תנועת ”ארץ ישראל שלנו“ החליטה היום (ה') שלא לרוץ בבחירות לכנסת ה-19, לאחר שכשלו כל המגעים שניהלה התנועה מול ”תקומה“ ואחרי שח“כ יעקב (כצל‘ה) כ“ץ החליט שלא לרוץ לכנסת בבחירות הקרובות. יו“ר התנועה, הרב שלום דב וולפא, ציין כי ההחלטה התקבלה ”מתוך אחריות ציבורית כבדה לא להביא לפילוגים בציבור הדתי והימין. כמי שנאמנים לתורת ישראל עם ישראל וארץ ישראל, קבלנו החלטה נכונה ושקולה“.

הרב וולפא בחן בשבועות האחרונים אפשרות של ריצה משותפת עם ח“כ יעקב (כצל‘ה) כ“ץ, לאחר שזה הודח מרשימת ”תקומה“ ומנהגת ”האיחוד הלאומי“ וניסה למצוא פלטפורמה פוליטית באמצעותה ירוץ בבחירות הבאות לכנסת. גורמים פוליטיים מעריכים כי לאחר החלטתו של ח“כ מיכאל בן ארי על ריצה במסגרת ”עוצמה לישראל“, יחד עם ח“כ אריה אלדד, כוחה הפוליטי של ”ארץ ישראל שלנו“ - שואף לאפס.

כפי שדווח בכיפה, אמש החליט כצל‘ה באופן סופי שלא להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ואף לוותר על שם המפלגה ”האיחוד הלאומי“ ועל כספי מימון המפלגות שלה, אותן העביר לידיו של ח“כ אורי אריאל. ההחלטה התקבלה בעקבות הוראה שקיבל כצל‘ה מפטרונו הפוליטי, הרב זלמן ברוך מלמד, רב היישוב בית אל ובכיר רבני ”האיחוד הלאומי“.