בבית המשפט העליון נזכרו בתאריך העברי

14 שנה אחרי שנחקק החוק המחייב רשויות ציבוריות בציון תאריך עברי, נעתר הנשיא אשר גרוניס לפניית הפורום המשפטי למען א"י, והורה לפרסם התאריך העברי על הזמנות רשמיות מטעם בית המשפט

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/10/12 15:38 כד בתשרי התשעג

בבית המשפט העליון נזכרו בתאריך העברי
Ester Inbar-cc-by, צילום: Ester Inbar-cc-by

נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, הנחה כי התאריך העברי יופיע בהזמנות לדיונים בבתי המשפט. בתשובה לפניית הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, שמחה על אי כיבוד חוק התאריך העברי בבתי המשפט, נמסר כי גרוניס הורה "לציין את התאריך העברי על גבי זימונים או הודעות רשמיות של מערכת בתי המשפט המתפרסמות מטעם מערכת בתי המשפט, וכי העדכון יוסדר בהקדם האפשרי בהתאם לאילוצי תוכנית העבודה של אגף המחשוב בהנהלת בתי המשפט".

על פי החוק שנחקק כבר בשנת 1998, על ידי חברי הכנסת חנן פורת ז"ל ואבנר שאקי ז"ל, כל רשות ציבורית מחויבת לציין את התאריך העברי בכל מכתב רשמי הנשלח מטעמה. 14 שנים מאז, ובבית המשפט העליון התעלמו מההחלטה ושיגרו הזמנות עליהן מצוין תאריך לועזי בלבד. למעשה, בכל ההזמנות לבתי המשפט, חוץ מאלו של בתי-הדין הרבניים, לא מופיע התאריך העברי, אלא הלועזי בלבד.

עו"ד הילה כהן מהפורום המשפטי למען ארץ ישראל, שקיבלה פניות בעניין, כתבה לנשיא בית המשפט העליון: "מה פשוט וברור יותר במדינה יהודית, שבה קבוע בחוק כי השפה העברית היא שפתה הרשמית, אם לא שבמסמך רשמי של מערכת המשפט יופיע התאריך העברי?". כהן מבהירה כי בחוק עצמו חויבה כל רשות ציבורית לקבוע הוראות בדבר השימוש בתאריך העברי בהודעות ובמסמכים, כך שהנהלת בתי המשפט הייתה חייבת כבר כשחוקק החוק, להודיע ולעדכן את כל עובדי בתי המשפט ולוודא את יישום החוק.

נחי אייל, מנכ"ל הפורום, אומר כי ציון התאריך העברי הוא סמל תרבותי וחיוני למדינה יהודית. "אני שמח כי הנשיא גרוניס הכיר בטעות והחליט על התיקון כשהבין שאסור לבית המשפט להפר חוק", אמר אייל, "טוב שנתחיל את שנת המשפט תשע"ג בתיקון שינכיח את התאריך העברי במערכת".