כיתת חינוך מיוחד תוקם בישיבת "למרחב"

הישיבה התיכונית בפתח תקווה החליטה על הקמת מסגרת ייחודית לבני נוער מוגבלים מהמגזר הדתי

חדשות כיפה אורי פולק 14/06/11 13:23 יב בסיון התשעא

כיתת חינוך מיוחד תוקם בישיבת "למרחב"
יח"צ, צילום: יח"צ

הישיבה התיכונית "למרחב" בפתח תקווה תקים כיתת חינוך מיוחד המשולבת לחלוטין במסגרת הלימודים של הישיבה ובהדרכה החינוכית של המוסד. ההחלטה על הקמת הכיתה התקבלה על ידי ראש הישיבה, הרב גולן דיעי, בהובלת משרד החינוך, עיריית פתח תקווה וסגן ראש העיר, מוטי זפט.

"בעבר אמנם קמו מוסדות שעוסקים בתלמידים שיש להם לקויות וקשיי למידה אבל מדובר במוסדות שלמים שעסקו רק בתחום הזה וכתוצאה מכך, עקב הצורך לקיים את המוסד, ויתרו על הרמה התורנית הגבוהה", מסביר הרב דיעי, שמציין כי "אנחנו מקימים כיתה מתוגברת עם טיפול פרטני בתלמידים מתקשים שהיא תהיה ממש חלק מהישיבה התיכונית תורנית שלנו וכך התלמידים הללו לא יפגעו ברמתם הרוחנית".

הרב דיעי מסביר כי הקמת הכיתה התקבלה בעקבות בקשות של הורים מאזור המרכז, שחיפשו מסגרת מתאימה לילדיהם, הן מבחינה תורנית והן מבחינה חינוכית. "השנה ראינו שב"למרחב" יש לנו ארבעה תלמידים עם לקויות למידה והחלטנו להרים את הכפפה הזו. פנינו לפיקוח של משרד החינוך, שמאוד התלהב מהעניין, ופנינו גם לאגף לחינוך מוכר שאינו רשמי בעיריית פתח תקווה, אליו אנחנו שייכים, ומנהל האגף איציק נרתם לעניין ומייד שיתף את כל הגורמים הרלוונטיים בעיריית פתח תקווה", סיפר הרב דיעי.

סגן ראש עיריית פתח תקווה, מוטי זפט, מסביר כי "גם בציבור החרד"לי היו תלמידים עם קשיים בלימודים, כמו שכך הדבר קיים בכל מגזר. אולם עד היום ההורים העדיפו לטאטא את הנושא ולא להתמודד עם הבעיות של התלמידים. כעת, בעקבות היוזמה של "למרחב", התגייס המנהל לחינוך דתי בעיר ואנחנו יחד עם משרד החינוך פעלנו להקמת המסגרת". זפט מציין כי "מדובר במסגרת שתסייע לילדים בקשיים שלהם תוך כדי כך שהיא תשלב אותם בתוך פעילות בית הספר לחלוטין כך שהם לא ירגישו שונים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן