שלום הרב,
ברצוני לשאול לגבי מה שאנו אומרים שאסור למכור קרקע לנוכרי בארץ ישראל על סמך הנאמר בפסוק "לא תחנם" (וגם שאסור לתת להם מתנת חינם).
הרי לפי הפשט הפסוק הנ"ל נאמר לעם ישראל טרם כניסתם לארץ, והוא מכוון כלפי שבעת העממים שגרו בה אז, אלו שנצטוונו שלא להחיות מהם כל נשמה. מניין לנו לומר שהאיסור תקף גם ביחס לעמים אחרים ?
(יצויין שאין לי כל עניין להתיר מכירת קרקע לערבים, אלא ברצוני להבין את עמדת התורה בעניין)
אייל