בגלל ההקפאה

במכתב פומבי קובע הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע, כי האסון הקשה בצפון הגיע כעונש על מסירת שטחים ודיוני ההקפאה

חדשות כיפה אורי פולק 06/12/10 00:00 כט בכסלו התשעא

בגלל ההקפאה
יחצ, צילום: יחצ

הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע וחברון, קובע במכתב פומבי שהופץ היום (ב) כי האסון שפקד את הר הכרמל בשריפה הגדולה "בא עלינו כעונש על מה שאירע לפני מספר שנים, הסגרת צפון סיני לידי המחבלים ועל המשך הדיבורים על הסגרות נוספות, לאור תורת ישראל בכל אורחות חיינו הציבוריים ובייחוד במה ששייך לבניינה של ארצנו והחלת ריבונות עם ישראל על כל מרחביה".

לדבריו "מי שמאמין בהשגחה אלוקית יודע שדבר שכזה נועד לעורר אותנו לתשובה ולתיקון המעשים בתחום שבין אדם למקום ובתחום שבין אדם לחברו. יש כאן רמז די בולט להנהגת המדינה שתעשה הכל למען כינון ממשלת ישראל שתפעל לחיזוק צביונה של המדינה".

עוד כותב הרב ליאור כי "בדור הזה זו הנקודה העיקרית שאנו צריכים לפעול עליה, לגאול את ארצנו ולהביא את כל חבליה לשליטת עם ישראל" וכי לדעתו "כל המעשים ואפילו הדיבורים על הסגרת ארצנו לידי המחבלים, זה נחשב כתכנון לדבר עבירה ויש על זה קפידה רבה מן השמים".

בעיצומם של ימי החנוכה בהם, לדבריו, "התגלתה בעבר גבורה יהודית עילאית לעמוד מול מעצמה ששלטה אז בעולם, מלכות יוון, גם בדורנו ההשגחה האלוקית מחזירה לנו את הכח ואת העוז ואנו מסוגלים לעמוד מול כל הלחצים של אומות העולם, רק אנו צריכים לרצות בכך ולעמוד בתוקף על זכותנו האלוקית על כל חבלי ארצנו".

הרב ליאור חתם את מכתבו בדברי תנחומים למשפחות הנספים, "שיקיריהם הם בבחינת קרבנות ציבור שנפלו למען עמנו וארצנו".