שוב מתאחדים

סיעת "הבית היהודי" וסיעת "האיחוד הלאומי" הודיעו על כוונתן לרוץ במשותף לקראת הבחירות הבאות. עד אז, יפעלו בנפרד

חדשות כיפה אורי פולק 05/07/10 00:00 כג בתמוז התשע

שוב מתאחדים

יו"ר סיעת "הבית היהודי", הרב פרופ דניאל הרשקוביץ ויו"ר סיעת "האיחוד הלאומי", יעקב כץ (כצלה), הודיעו היום (ב) בשעות הצהריים על כוונתם להתאחד פוליטית לקראת הבחירות הבאות. עד הבחירות יפעלו שתי הסיעות בנפרד, אחת בקואליציה ואחת באופוזיציה.

"מתוך הכרה בחשיבות האחדות הפוליטית במחנה הציוני, דתי, מסורתי ולאומי, התקיימו מספר פגישות בין נציגי חברי הכנסת של מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי וחברי הכנסת החליטו להקים פורום משותף שיקדם איחוד פוליטי של הציונות הדתית המסורתית לקראת הבחירות הבאות", כך אמר יו"ר "הבית היהודי", פרופ דניאל הרשקוביץ.

"בשנים האחרונות הציונות הדתית מנסה לתרגם את כוחה גם בשדה הפוליטי. לא הצלחנו בכך, אבל החולשה של המפלגות הקטנות הביאו לכך שאם חפצי חיים אנחנו, חובה עלינו לחבור יחד חרף חילוקי הדעות שניתן להתגבר עליהם", אמר הרב הרשקוביץ. לדבריו, "הגענו להסכמה המקובלת על כל חברי סיעת הבית היהודי ואנשי תקומה שבאיחוד הלאומי. ח"כים משתי הסיעות החליטו להקים פורום משותף שיקדם שיתוף פוליטי לקראת הבחירות הבאות".

יו"ר האיחוד הלאומי, יעקב כץ (כצלה), הצטרף לדבריו באומרו כי "אנו שליחי ציבור. בכל מקום שהגענו אליו, שאלו אותנו איך קורה שהציבור הציוני דתי שמוביל בתחומים רבים לא מצליח בעניין הפוליטי לאחד כוחות". ח"כ כץ ציין כי המפלגות ייערכו בחודשים הקרובים מפגשי סיכום לדרכם המשותפת, אם ירוצו תחת רשימה אחת או שתי רשימות שונות. "לאחדות בימי בין המצרים יש ערך גדול מאוד", הוסיף.

ח"כ כץ אמר כי הוא מקווה שהתנועות הנוספות החברות בסיעת "האיחוד הלאומי" יצטרפו לאיחוד החדש. "אני מקווה שח"כ אלדד, עם תנועת "התקווה", יצטרף לאחדות, כמו גם תנועת "ארץ ישראל שלנו" ובראשה ח"כ בן ארי, שהוא ח"כ אהוב פעלתן ומוצלח. כולם מבינים שחפצי חיים אנו, כולנו נצטרך לחבור כאיש אחד", הוסיף.

אמנם, לא כולם חוגגים את האיחוד המשותף. ח"כ אריה אלדד ("האיחוד הלאומי") אינו מתרגש ממסיבת העיתונאים המשותפת. "אין לזה שום משמעות", הוא מסביר, "הרי על אמון בממשלה אני אצביע נגד, והרשקוביץ בעד".

גם ח"כ דר מיכאל בן ארי ("האיחוד הלאומי") סקפטי. "איש לא עדכן את ח"כ אריה אלדד ואותי במהלך בין השר הרשקוביץ לבין כצלה". לדבריו, "אחדות זה דבר חשוב, אך ראוי שאנשי המפד"ל יצאו ממשלת ההקפאה ויפסיקו את תמיכתם במדיניות נתניהו, שמוביל לחורבן והרס".