הרפורמים דורשים הכרה

התנועה הרפורמית מבקשת דריסת רגל נוספת, גם באינטרנט: במכתב שהעבירה דרשה משר הדתות לכלול באתר המשרד גם את בתי הכנסת של התנועה

חדשות כיפה אורי פולק 05/10/10 00:00 כז בתשרי התשעא

הרפורמים דורשים הכרה
Emmanuel Dyan-cc-byאילוסטרציה:, צילום: Emmanuel Dyan-cc-byאילוסטרציה:

בניסיון נוסף להשתלטות על דעת הקהל הישראלית, התנועה הרפורמית לא בוחלת במהלך מקוון: באחרונה דרשה התנועה מהשר לשירותי הדת, יעקב מרגי, לכלול ברשימת בתי הכנסת באתר האינטרנט של משרד הדתות, גם בתי הכנסת של הקהילות הרפורמיות בארץ כך שמי שיבקש למצוא בית כנסת בסביבת מקום מגוריו יוכל להגיע בטעות לבית כנסת רפורמי.

"לאחרונה נודע לנו שכיום שוב ניתן להגיע לרשימת בתי הכנסת באתר הרשמי של המשרד לשרותי דת באמצעות חיפוש פשוט באינטרנט. כבעבר, אף היום מאגר זה אינו כולל את בתי כנסת של התנועה. כפי שנקבע בפסק הדין, אי הכללת בתי כנסת של התנועה ברשימת בתי הכנסת מהווה הפליה אסורה. העובדה שהרשימה שוב נגישה פירושה שהנכם ממשיכים לנקוט בהפליה כלפי התנועה ליהדות מתקדמת", כתבו בתנועה הרפורמית לשר הדתות.

עו"ד אורלי ארז-לחובסקי מהמחלקה המשפטית במרכז לפלורליזם יהודי של התנועה הרפורמית, הוסיפה בתגובה לכיפה כי בתנועה "נדהמו לגלות שהמשרד לשרותי דת ממשיך לפרסם באינטרנט רשימת בתי כנסת שאינה כוללת אף לא בית כנסת רפורמי אחד". לדבריה, "מצער להיווכח שלמרות פסיקה מפורשת של בית המשפט, שחייבה אותו לשלם פיצויים לקהילות התנועה הרפורמית שלא נכללו ברשימה, ממשיך המשרד בהתנהלותו המפלה".


נכון לעכשיו, תגובת שר הדתות לפניית הרפורמים טרם התקבלה והיא צפויה להיבחן במשרד בימים הקרובים. חשוב לציין כי בניגוד לעבר, רשימת בתי הכנסת איננה מופיעה בצורה נגישה באתר המשרד, וניתן להגיע אליה רק באמצעות מנועי החיפוש, כך שיתכן ובמשרד יעדיפו להסיר את הרשימה ובלבד שלא לתת פתחון פה לתנועה הרפורמית.

מחפשים בתי כנסת קרוב לבית? מאגר בתי הכנסת של כיפה מכיל מידע על זמני התפילה באלפי בתי כנסת ברחבי הארץ, אתם מוזמנים לבקר