הרבי לא מת

ברבנות הראשית לישראל ובעריית ראשון לציון מסרבים להכיר במותו של רב העיר שנפטר לאחרונה

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 12/05/10 00:00 כח באייר התשע

הרבי לא מת
אתר הכנסת, צילום: אתר הכנסת

לפני כשלושה חודשים נפטר הרב יוסף עזרן, רבה של ראשון לציון ולשעבר חבר כנסת מטעם ש"ס. הרב עזרן הלך לעולמו בעקבות מחלה קשה בגיל 68, במהלך טיפול רפואי מיוחד שעבר בפריז. הרב טס לצרפת, לא לפני שביקש מהרב הראשי, הרב מצגר לדאוג לתושבי עירו ולמצוא רב שיחליף אותו ויטפל בענייני כשרות בעיר. במהלך הלויתו של הרב, שנערכה בישראל, הוזכרה האהבה והכבוד להם זכה מתושבי העיר.

עם זאת, גם לאחר שלושה חודשים, מתקשים בראשון לציון להתגבר על האובדן, ונדמה כי מבחינתם של תושבי העיר הרב עזרן חי לגמרי ואפילו מקבל קהל.

באתר האינטרנט של הרבנות הראשית לישראל מופיע הרב עזרן כרשם נישואים, המקבל קהל בין השעות שמונה עד אחת, ובימים מסוימים גם אחרי הצהריים. הזוגות המבקשים להינשא מופנים דרך האתר אל הרב, כאשר באתר מופיע מספר הטלפון של בלשכתו של הרב לפניות ואפילו מספר פלאפון נייד למקרים דחופים.


הרב יוסף עזרן ז"ל (צילום: אתר הכנסת)


גם בעיריית ראשון לציון מסרבים להשלים עם הסתלקותו של הרב עזרן. באתר האינטרנט של העירייה אומנם ניכר העדרו של הרב המנוח, ובדף המציג את הרבנים הראשיים לעיר, מופיע שמו של הרב ספרדי כ: הרב [רווח במקור] שליט"א, חלל שיש בו להעיד על החלל הגדול שהשאיר אחריו הרב עזרן. עם זאת, באותו עמוד כמה שורות מתחת תוכלו לראות ברשימת הרבנים את שמו של הרב יוסף עזרן כרשם נישואים יחד עם כתובתו ומספר הטלפון שלו.


במועצה הדתית ראשון לציון מציינים כי כרגע אין מועמד חלופי לתפקיד הרב הראשי הספרדי, ולדבריהם "הנושא כלל לא עלה על הפרק". בנוגע לעדכון האתר בפרטים השגויים אומרים במועצה הדתית כי עדכון אתר האינטרנט נעשה על ידי הרבנות הראשית והם מבחינתם דאגו לעדכן את התא קולי במענה הטלפוני.