שאלה
בבית הכנסת אצלנו הציבו מסך פלזמה גדול המראה את זמני היום זמני תפילה וכו הלוח מציג גם תמונות והודעות שמתחלפות במצגת בתחילה הלוח נתלה על הקיר וכיון שהפריע למהלך התקין של התפילה הוא הוסר והועבר למבואה בשבתות הילדים עומדים ומתבוננים ב"טלויזיה" לדבריהם
האם עצם הצבת מסך כזה בבית הכנסת מותרת והאם איך בכך משום מראית עין של טלויזיה בכלל ובפרט בשבת.
הנושא מעורר ויכוח בין המתפללים
תשובה
שלום
על פניו אין כאן שום איסור ושום בעיה.
אתה שואל האם אין כאן ענין של חוסר טעם וחוסר התאמה למקום קדוש.
זה מזכיר מאוד את שאלת התפילה מתוך טקסט המופיע על מסך פלפון. אין ספק שבתחילה זה נראה מראה הזוי, אבל ככל שדבר הופך למקובל ממילא מי שעושה כך, לא נתפס כמזלזל בתפילה, אלא כנוהג כאחד האדם.
כך גם בעניין הפלזמה, אף שאני שותף לתחושתך שזה קצת לא שייך. מכל מקום, לא נוכל להתעלם שהעולם צועד לעבר קדמה טכנולוגית, שלוחות מודעות מעין אלו יהיו דבר פשוט וברור.
לכן על אף הצרימה בעניין, אינני רואה סיבה להתנגד למסך.
כל טוב