שאלה
שלום כבוד הרב,
בהיותי בת 13 הביא לי אבי יהלום שמצא בסופר. הוא עבד כשומר ומצא את האבן על הרצפה.
כעבור מספר ימים באה אשה ושאלה אם מצאו יהלום, אך אבי החריש..
כיום = 12 שנים לאחר המעשה, איני יודעת אם מותר לי להשתמש ביהלום זה.
להתייחסות הרב אודה.
תשובה
שלום
בהנחה שאכן היו סימנים ליהלום (ולפיכך לא התיאשה האשה לאחר שגילתה שאבד לה היהלום ובאה לשאול), אזי היהלום שייך לאותה אשה ועלייך לשים אותו בצד עד שיבוא אליהו ויגלה לנו למי שייך היהלום.
תוכלי לכתוב כאן היכן נמצא היהלום ולשאול אם האשה היא אחת מקוראות כיפה, ותמורת סימנים והכירות אביך אותה מאז, תוכלי להחזיר לה את היהלום.
כל טוב