שאלה
לרב
צריך לשמוח או להיות עצובים שתפסו ישיבות מעלימות מיסים? אלה רבנים! אבל פושעים...
שאלה שניה- מה אני יכול לקחת מזה לעבודת השם שלי?
תשובה
שלום
לפני ששמחים או עצובים, צריך להעריך את המשטרה שעשתה עבודה טובה וכילתה קוצים מכרם ד´.
מי שמעלים מס, הוא גנב. דתי, חילוני, גוי, אשה, איש, לא משנה. יש חוק במדינה, יש כספי ציבור, ומי שנהנה מכספי הציבור כאזרח אך לא מפריש מס כנדרש הוא גנב, בדיני אדם ובדיני שמיים.
כמובן, כמו בכל פעם שאדם חוטא נתפס בקלקלתו, יש לשמוח מחד על ביעור הרע, אך להתעצב מאידך על הכאב האנושי והבושה.
אך ברמה הציבורית- עלינו לבוש ולהכלם שתלמידי חכמים גונבים מהציבור, מצהירים דבר אחד ועושים את משנהו. העלמת מס או דיווח כוזב על כמויות תלמידים הם איסור גמור וחילול השם נורא. הלא נבוש?
ב"ה שיש לנו מדינה, ב"ה שהציבור יודע שרוב הישיבות ות"ח אינם כאלה אלא נקיי כפיים ושומרי חוק.
אתה תוכל לקחת מהמקרה הזה להתחזק ביושר, בדיבור אמת, ובשמירה על חוקי המדינה.
זוהי מידת כלל ישראל- ´תתן אמת ליעקב... אשר נשבעת לאבותינו מימי קדם´.
שלא נדע