שאלה
בס"ד
זה מאוד לא מעודד כשאני רואה אתצ רוב הרמי"ם שלי וגם רבנים שאני מאוד מעריך בלי זקן . במיוחד כשהם אמורים להיות מודל לחיקוי.
אני שואל אם רבנים ורמי"ם לא מגדלים זקן אז מי כן אמור לגדל זקן?
האם ההיתר להתגלח זה רק מי שעובד אם אנשים לא דתיים/ גויים
תשובה
שלום וברכה
אני חושב שטוב שתתעלם מהשאלה האם הם עם זקן או בלי זקן.
יש שיטות שונות בנושאים אלה. יש רבנים מהציונות הדתית שהם אינם עם זקן; רבים מהבאים מארצות המזרח אינם נוהגים בזקן; רבים הליטאים שאינם נוהגים בזקן; על כן, הידבק ברבותיך מתוך יראת השמיים שלהם והתורה שהם מלמדים אותך, ולא לאור השאלה האם יש להם זקן אם לאוו.
כל טוב והרבה לימוד תורה