שאלה
שלום,
אי"ה אנחנו מתחתנים ונשמח לשאול שאלה בעניין ליווי החתן והכלה לחופה.
ההורים שלי (הכלה) גרושים ורציתי לדעת האם זה אפשרי ששני הורי ילוו אותי לחופה.
מלבד העובדה שברצוני ששניהם ישתתפו בליווי שלי,הייתי שמחה שאמא של ארוסי תלווה אותו,מכיוון שאביו נפטר,ונראה לי שיפה הדבר אם לפחות ילווה ע"י אחד מהוריו.
מכיוון שהמצב קצת מורכב,נשמח לדעת מה האפשרויות העומדות בפנינו,הן בליוו הכלה והן בליווי החתן.
תודה רבה!
תשובה
לדעתי אין איסור להורים גרושים ללוות את ילדם (ומה שכתב בזה בספר נישואים כהלכתם-הוא תמוה, וכי אסור לשניהם להיות נוכחים בחתונת ילדם?!!). עיקר העניין הוא שזה לכאורה סימן לא טוב, ומאותה סיבה יש שהקפידו שהשושבינים יהיו כאלו שנשואים בנישואים ראושנים ולא בנישואים שניים.
לכן הורייך יכולים ללות אותך לחופה-ואם את רוצה שיהיה סימן טוב אפשר לצרף עוד זוג שושבינים, למשל אם יש לך אח ואחות, ואז אפשר לומר שהוששבינים הם אחיך ואמך או אחותך ואביך.
לגבי ארוסך-אימו יכולה להובילו יחד עם אח שלו.
(המנהג הוא ששובינים הם או זוג נשוי, או אב ובתו או אם ובנה)