אסף זמיר לא ייכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות

לאחר שהצביע נגד דחיית התקציב בניגוד ליתר המפלגה, שר התיירות לשעבר נפרד ממפלגתו. זמיר: "גנץ ואני נפרדנו כידידים. הפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז שמאל יגיע מאוחד לבחירות במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 27/12/20 15:58 יב בטבת התשפא

אסף זמיר לא ייכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות
מפרידים כוחות. גנץ וזמיר, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

התפוררות כחול לבן ממשיכה. יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ נפגש היום (א') עם ח"כ אסף זמיר ובתום השיחה האישית, השניים סיכמו כי לא ייכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות. גנץ איחל לזמיר הצלחה בהמשך דרכו.

כזכור, היחסים בין זמיר לכחול לבן החלו להתערער עם פרישתו מהממשלה כשר התיירות, בשל דרך ניהול משבר הקורונה, והנהגת נתניהו. בהסבר התפטרותו כתב: "לאחר ארבעה חודשים וחצי כחבר בממשלה אני קובע בצער כי משבר הקורונה על השלכותיו הנוראיות נמצא במקרה הטוב במקום השני בסדר העדיפויות של ראש הממשלה. השיקולים האישיים והמשפטיים הם אלה שעומדים בראש מעיניו של נתניהו. זה ניכר בכל צעד ושעל."

השיא הגיע בשבוע שעבר בעת ההצבעה על דחיית התקציב בכנסת שנפלה ברוב של 49 מול 47, רוב שהתקבל בסיוע של זמיר עצמו שהצביע נגד בניגוד לעמדת יתר הסיעה.  בעקבות הופעתם של שלושה מחברי כחול לבן, בהם כמור זמיר ובנוסף מיקי חיימוביץ' ורם שפע  שהצביעו נגד למרות שמפלגתם נמנעה מההצבעה, וכן חברת הכנסת מהליכוד מיכל שיר-סגמן שהגיעה למליאה והתנגדה להצעת החוק גרמו להפלת החוק בהפרש של שני קולות בלבד. דחיית התקציב הובילה שיום למחרת פוזרה הכנסת וישראל הולכת לבחירות רביעיות בתוך שנתיים. 

אסף זמיר פרסם תגובה לאחר שיחתו עם גנץ: "‏היום זימן אותי בני גנץ לפגישה בה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר לא אכלל ברשימת כחולבן לכנסת. אינני מתחרט ואני שלם עם הצבעתי. נפרדנו כידידים והודיתי לו על האמון שנתן בי עד כה והפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז שמאל יגיע מאוחד לבחירות במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון."

בכחול לבן שוקלים שאשכנזי יחליף את גנץ כיו"ר הסיעה

המשבר שחווה כחול לבן מתרחב לא רק עם פרישתו של זמיר כחלק מהמפלגה, ע"פ דיווח של ישראל היום קיים תרחיש שבו שר החוץ, גבי אשכנזי, יישאר בכחול לבן בתנאי שגנץ יחליט לפרוש,  או לחלופין, יציע לאשכנזי את ההובלה ויעבור למעשה להיות סגנו. מדובר ברעיון שנשמע על ידי כמה שרים וחברי כנסת של המפלגה. זאת בעקבות הירידה בסקרים, הפרסומים הלא מחמיאים וכן הקרע בין חברי מפלגתו של גנץ, שחלקם טוענים להיעדר מנהיגות.

בימים האחרונים דווח כי שר המשפטים ניסנקורן סיים בוודאות את חלקו במפלגה, והוא צפוי להצטרף לרשימה עם רון חולדאי, ואולי עם עופר שלח. השרה עומר ינקלביץ' מגששת גם היא את דרכה, ובעבר דווח כי היא עשויה להצטרף ל'ימינה', ונראה כי שרים וח"כים נוספים מחפשים פלטפורמות פוליטיות אחרות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן