נמאס לכם מהחום? 5 מקומות קרים לברוח אליהם

מי שהחום אינו כוס התה שלו, סובל בקיץ הישראלי מן הטמפרטורות הגבוהות ומחפש מפלט במקומות פחות לוהטים. לטובת אלו מכם שהשמש הקופחת לא ממש עושה להם את זה, קיבצנו 5 דוגמאות ליעדים מהנים עם טמפרטורות נוחות בימות הקיץ.

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/17 12:22 יז בתמוז התשעז

נמאס לכם מהחום? 5 מקומות קרים לברוח אליהם
טיולים, צילום: שאטרסטוק

שבדיה

ימות הקיץ בשבדיה מתאפיינים בטמפרטורות נוחות, בין 25-15 מעלות צלסיוס, ושעות אור רבות. מי שירחיק עד ללפלנד בימי הקיץ יחווה אור שמש רצוף, אך אין צורך להרחיק עד לשם, שכן גם בסטוקהולם שעות האור מרובות במיוחד בקיץ. בסטוקהולם תוכלו לטייל בסמטאות העיר העתיקה גמלה סטאן, על סמטאותיה הצרות, כנסיותיה, כיכרותיה הציוריות וארמון המלוכה הברוקי הניצב במרכזה. מחוץ לעיר תוכלו לטייל בנופים פתוחים וציוריים, מנוקדי בתי עץ בצבעי אדום, צהוב וירוק, מרבדי פרחים, עצים גבוהי צמרת, סימפוניה של יופי רוגע ומשיב נפש. בנוסף, מומלץ להקדיש לפחות יום אחד לסיור באיי הארכיפלג.

סקוטלנד

שמיים אפורים, מדרונות סלעים הגולשים אל הים, גבעות רכות וירוקות המקיפות אגמים קסומים ושבילי הליכה נוחים ונעימים, כל אלו מצפים לכם בימי הקיץ בסקוטלנד. זהו המפלט המושלם מן החום הישראלי, למשפחות או לזוגות. בנוסף לטבע המרגש של סקוטלנד, בימות הקיץ אדינבורו הופכת למרכז תרבותי תוסס, ששיאו פסטיבל הפרינג' המתקיים מדי קיץ, ושפע וויסקי משובח יעזור לשמח את לבבותיהם של אוהבי הז'אנר.

מקומות קרים לבלות בהם

מקומות קרים לבלות בהם שאטרסטוק

צפון הודו

חלקה הצפוני של הודו, בו פסגות ההימלאיה נישאות לגבהים שבין 8,000-1,000 מטר, מאופיין במזג אוויר נוח עד קריר בקיץ. בהימאצ'ל פאראדש – ארץ פסגות השלג, מומלץ לבקר בעמק פרוואטי, בשימלה, במאנאלי ובדרמסלה. בג'אמו קשמיר מומלץ לבקר בעיר לה, במחוז לדאק ובעמק נוברה. הודו מציעה למטייל חוויות רב חושיות בשלל ניחוחות, צבעים וצלילים, וכל מטייל ימצא בהודו את מבוקשו, בין אם מדובר בחוויה רוחנית, בטרקים מאתגרים או בחופשה רגועה. יש לשים לב לאפשרות שתיתקלו בגשם בעונת המונסון, בייחוד בחודשים יולי ואוגוסט.

דרום אמריקה

בחצי הכדור הדרומי העונות הפוכות יחסית אלינו, לכן העונה הקרה חלה בקיץ שלנו. לא מומלץ לטייל בקצה הדרומי של היבשת בקיץ, מכיוון ששם יהיה לכם קר מאוד, אך מרכז וצפון צ'ילה וארגנטינה, מפלי האיגואסו, דרום ברזיל וכן מחוזות האינקה הקסומים של בוליביה ופרו יקבלו אתכם בברכה ובמזג אוויר נוח.

רוסיה

רוסיה היא יעד מצוין בחודשי הקיץ, עם טמפרטורות נוחות ועם שלל יעדי ארכיטקטורה ותרבות. מוסקבה, סנט פטרסבורג, שייט באגמים ונהרות וחוויות תיירותיות מעשירות רבות יעניקו למטייל חווית חופשה מענגת וקרירה לימות הקיץ.