הפלייליסט שלי ליום שישי

בכל סוף שבוע מישהו אחר יספר לנו על חמשת השירים שתמיד ייכנסו לפלייליסט שלו ביום שישי, יהיו רקע לבישולים ולניקיונות וילוו אותו/ה לקניית החלות ולסידורים. והפעם: נטע אריאל

חדשות כיפה נטע אריאל 11/05/17 12:36 טו באייר התשעז

הפלייליסט שלי ליום שישי
פלייליסט נטע אריאל

 

  1. קטונתי- של יונתן רזאל

בגלל המילים: "קטונתי מכל החסדים ומכל האמת שעשית את עבדך... כי חסדך גדול עלי" המבטאות את ההודיה שיש לי כל יום לקב"ה, על הטוב שנתן לי. ובזכות מוסיקת הנשמה שהלחין יונתן והיא מרגישה לי ממש תפילה.

 

  1. השבעתי אתכם- לחן: פנחס ברייער, מילים: מתוך "שיר השירים"

בזכות הרבדים הרבים שיש במילים המופלאות משיר השירים: שיר האהבה, הקשר האמביוולנטי בין עם ישראל לאלוקים, הקשר לגלות ולתקופות בו עם ישראל היה במצוקה, מה שנותן פרופורציה לתקופה המדהימה בה אנו חיים.

 

  1. תמיד יחכו לך - של לאה שבת

שיר מקסים ותמים, ומאז מותה של אחייניתי תמר אריאל ז"ל, קיבל משמעות מצמררת.. "כל מטוס שטס בשמים כל כוכב מאיר בעיניים, מזכיר לי אותך" שומעת ובוכה.

 

  1. י-ה אכסוף- בביצוע של יצחק מאיר, מילים ולחן: רבי אהרן הגדול מקרלין

יום אחד, לפני כ 7 שנים, נכנסתי לאוטו, והשיר י-ה אכסוף התחיל להתנגן בו, הסתבר שהבן שלי איתי שכח את הדיסק באוטו. הוא קנה אותו בשבוע שבו יצא, כדי לעזור ליצחק מאיר שהיה חברו בישיבה. הדיסק "נשמות חדשות" נסע איתי קילומטרים רבים, ושבר את שיאי ההשמעה.  הפיוט הזה מכניס אותי לאווירת השבת, בזכות המוסיקה המענגת והמילים: כְּאַיָּל תַּעֲרֹג עַל אֲפִיקֵי מָיִם כֵּן נַפְשָׁם תַּעֲרֹג לְקַבֵּל נֹעַם שַׁבָּת הַמִּתְאַחֶדֶת בְּשֵׁם קָדְשֶׁךָ.

 

5. כנפי רוח - ביני לנדאו ותלמידי הישיבה לצעירים, מילים: הרב קוק לחן: אביגיל עוזיאל-עמר

בן אדם עלה למעלה עלה, כִּי כֹּחַ עַז לָךְ , יֵשׁ לָךְ כְּנָפִי רוּחַ, כְּנָפִי נְשָׁרִים אַבִּירִים.

​הרב קוק מעניק לנו בשיר הזה קפסולת אנרגי​ה, אומץ ותקוה - לאזור כוחות, לא להישבר ולהגשים את החזון האישי של כל אחד מאיתנו

 

 

 

 

 

נטע היא מנהלת מעלה, בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה