הרב אבינר: ירושלים של זהב הוא שיר טמא

האם לנעמי שמר הייתה נבואה? כיצד להתייחס להחלטת בית המשפט בארה"ב להכיר בנישואי גברים והאם במסיבת הפרשת חלה אפשר להחזיק טלית מעל האישה המפרישה? הרב אבינר בשו"ת SMS

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר בעריכת הרב מרדכי ציון 29/10/15 18:31 טז בחשון התשעו

הרב אבינר: ירושלים של זהב הוא שיר טמא

הריסת בתים

ש: בשכונה שלנו ביש"ע אחרי מאבק משפטי ממושך עומדים להרוס בית. כיצד להתייחס?

ת: זה אסון. אך יש לראות הכל בפרופורציה. לא תמיד מנצחים, אך אין זו סיבה להתייאש. יש לראות את התמונה בכללותה. 400,000 תושבים ביש"ע.

שברי כוס תחת כרית

ש: האם לשים מתחת לכרית שברי כוס של חתונה כסגולה לפרי בטן?

ת: אין לזה מקור.

כיסוי ראש

ש: כיצד הרמב"ם דעות ה ו אומר שכיסוי ראש הגבר הוא משום צניעות, הרי בגמרא שבת קנו ב כתוב שזה משום יראת שמים?

ת: הצניעות נובעת מיראת שמים. בעבור תהיה יראתו על פניכם - זו הבושה. נדרים כ א.

ש: הרמב"ם מזכיר צניעות זו רק לגבי תלמידי חכמים ולא לכל אדם?

ת: הכל מצווים בכך אך תלמידי חכמים צריכים להיזהר במיוחד מפני קדושתם. מלבי"ם (ארצות החיים סי' ח ארץ יהודה סק"ד - מ"צ).

משכב זכור

ש: כיצד להתייחס להחלטת בית המשפט בארה"ב להתיר נישואים של איש לאיש?

ת: מצער מאוד. תמיד גויים חטאו בזה, אך זה לא היה רשמי. כתוב בחולין צב א, שגם אצל גויים יש מעלה שלפחות אין כתובה במשכב זכור, ועתה גם זה הידרדר. ד' ירחם.

הפרשת חלה עם טלית

ש: האם במסיבת הפרשת חלה לרפואת אישה, ארבע נשים יכולות להחזיק טלית מעל האישה המפרישה?

ת: לא שייך. מסיבת הפרשת חלה זו המצאה חדשה. והטלית שם זו המצאה בריבוע.

ילדי גן

ש: אני גננת ואמרתי לילדים שד' אוהב את המצוות שלנו, ושם אותם במחסן, אבל זה מחסן לא כמו אצלנו אלא במחשבה. זה בסדר?

ת: כאשר אומרים לילדים קטנים דברים מופשטים, יש לדובב אותם כדי לוודא שהבינו.

השיר ירושלים של זהב

ש: שמעתי כמה אנשים חשובים אומרים ששני אנשים נבאו את מלחמת ששת הימים ושחרור ירושלים - רבנו הרב צבי יהודה ונעמי שמר בשיר ירושלים של זהב. האמנם?
ת: א. מאז חורבן בית המקדש, אין נבואה. בבא בתרא יב א. אבל יש עדיין רוח
הקודש. ספר שערי קדושה לרח"ו. יתכן שרבנו הרב צבי יהודה אמר זאת ברוח
הקודש. ב. לנעמי שמר ודאי לא הייתה נבואה וגם לא רוח הקודש, שהרי רוח
הקודש היא מעלה עשירית אחרי שמירת כל התורה וכל המצוות, ופרישות וטהרה
וחסידות ויראת חטא וקדושה כמבואר אצל רבי פינחס בן יאיר ומפורט באריכות
בספר מסילת ישרים. והרי עם כל זכויותיה, היא הייתה אישה חילונית ולא הגיעה
למדרגה הראשונה של מסילת ישרים של הזהירות כלומר הימנעות מעבירה. ג. בכל
עם ישראל הייתה אז תחושה של געגועים לירושלים וזה מה שהיא בטאה ולא היה
בזה משהו חריג. ד. השיר הזה מזכיר בשבח את הנצרות האלילית, וכורך את
פעמוני הכנסיות עם הר הבית, אם כן זהו שיר טמא.

יצר הרע בעתיד

ש: האם בימות המשיח יהיה יצר הרע?

ת: כן. עיין רמב"ם מלכים יא ב. אבל בעתיד רחוק, לא יהיה.

חייל בסיירת

ש: אני חייל בסיירת. אם שואלים אותי איפה אני בצבא, מותר לי לומר, או שזו גאווה? מותר לי לשנות?

ת: מותר לגלות, ואין זו גאווה. מותר גם לשנות, וזו ענווה.

הרהור בזמן קדיש

ש: האם מותר להרהר בדברי תורה בזמן קדיש?

ת: ודאי לא, כי אז אי אפשר לכוון למילים של הקדיש. משנה ברורה (נו סק"א - מ"צ).

גלגול נשמות

ש: באיזה גלגול האדם יעמוד בתחיית המתים?

ת: בגוף בו עשה הכי הרבה מצוות. אבל גלגול נשמות אינו כפשוטו. האר"י בשער הגלגולים.

אהבת נשים

ש: דוד מגדיר אהבת יונתן אליו כאהבת נשים. מה כוונתו?

ת: כמו שאדם אוהב את אשתו. מצוד"ד. או כמו שרחל אהבה את לאה וויתרה לה.

ראה www.havabooks.co.il לקרוב ל5000 שו"ת סמס של הרב

ראה [הרב] אבינרפדיה לשיעורי הרב: http://shlomo-aviner.net/index

ובפייסבוק