פרסום ראשון: רבנות הנח"ל החרדי מציגה: הנחיות לפעילות מבצעית עם כלבנית

בגדוד 'נצח יהודה' אמנם לא נמנעים מלצאת לפעילות מבצעית לצד כלבניות, אך פועלים לפי הוראות מיוחדות שהוציאה רבנות היחידה ביניהן, יציאה לפעילות "באישור מג"ד בלבד" ושהיה של הלוחמות אך ורק בחדר המ"פ

חדשות כיפה 18/05/17 14:17 כב באייר התשעז

פרסום ראשון: רבנות הנח"ל החרדי מציגה: הנחיות לפעילות מבצעית עם כלבנית
כלבנית, לוחמת, צילום: פלאש 90. מתי שטרן

כוח של גדוד נצח יהודה פעל הלילה (רביעי) בכפר סילוואד, בשיתוף כלבנים ולוחמי פיקוד העורף. בין הכוחות שהשתלבו בפעילות המבצעית עם גדוד הלוחמים הדתיים והחרדים, ניתן היה למצוא גם כלבניות ולוחמות, מה שהוליד מספר הנחיות מקדימות מעניינות מצד רבנות הגדוד.

ברבנות גדוד הנח"ל החרדי לא נותרו אדישים למצב הלא רגיל, בו לוחמי הגדוד שמורכב מלוחמים דתיים בלבד לוחמים לצד לוחמות. על כן הם הוציאו מספר הנחיות שנועדו לפשט את המצב ולמנוע ערבוב שלא בפעילות המבצעית עצמה.

בהנחיות שהתמקדו בעבודה עם כלבניות, נכתב כי כל פעילות מבצעית שכזו צריכה לעבור את אישורו של מפקד היחידה, "חיפוש אמל"ח או מעצר עם כלבנית באישור מג"ד בלבד". בהמשך נאמר כי "יש לידע את רב הגדוד לפני הגעתה", של הלוחמת.

לאחר שהכלבנית הגיעה לבסיס או מוצב היחידה, מדגישים ברבנות כי היא צריכה לשהות בחדר המ"פ "עד המעצר ולאחריו", לשם יש להביא לה מזון ושתיה. בנוסף לכך נכתב כי "יש להגדיר שירותים בהם תתפנה". בזמן הפעילות המבצעית עצמה דורשים ברבנות כי הכלבנית תנוע "עם החפ"ק מ"פ".

בסיום הפעילות נכתב כי על הגדוד מוטלת החובה לדאוג לנהג ומפקד נסיעה שיחזירו את לוחמת לבסיסה או לבסיס החטיבה מרחבית זאת כדי למנוע מצב שהיא תישן בבסיס הגדוד.