כ-20% מבוגרי המכינות הקדם צבאיות יוצאים לקצונה

בשבוע הבא יתקיים כנס המכינות הקדם צבאיות בשיתוף קק"ל בהשתתפות נשיא המדינה הרמטכ"ל והרבצ"ר. מטרת הכנס: החלטת המכינות להציב לפני בוגריהן את היעד הציוני הישן-חדש: יישוב הפריפריה בגליל, בנגב ובירושלים

חדשות כיפה 16/05/17 10:20 כ באייר התשעז

כ-20% מבוגרי המכינות הקדם צבאיות יוצאים לקצונה
קורס קצינים, בה"ד 1, אייזנקוט, הרמטכ"ל, צילום: דובר צה"ל

שמים את המחלוקות בצד:  בשבוע הבא יתקיים הכנס השנתי של מועצת המכינות הקדם הצבאיות בשיתוף קק"ל בסימן "רואים רחוק – רואים התיישבות". הכנס ייערך בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות למעלה מ-3000 חניכי ובוגרי המכינות, נשיא המדינה

ראובן (רובי) ריבלין, הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, יו"ר קק"ל דני עטר, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אלופה במיל' אורנה ברביבאי והרב הצבאי הראשי תא"ל אייל קרים.

נושאו המרכזי של הכנס הוא החלטת המכינות להציב לפני בוגריהן את היעד הציוני הישן-חדש: יישוב הפריפריה בגליל, בנגב ובירושלים. יו"ר קק"ל דני עטר יעניק במהלך הכנס את פרס יקיר המכינות לבוגר מכינה על יוזמה חברתית ייחודית.

מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות, עו"ד דני זמיר: "במסגרת הכנס נקיים מעגלי שיח בהשתתפות חניכים ממכינות שונות סביב השאלה מה עלינו לעשות בימינו להשלים את המשימה הציונית של יישוב הארץ. מתוך עיון בדבריהם של גדולי ההגות והעשייה הציונית - מבן גוריון עד הרב קוק - נבין עד כמה חשובה ההתיישבות בכלל וההתיישבות באזורי ספר בפרט להגשמת החזון הציוני. נבין כי גם היום בישראל המבוססת המלאכה עוד לא נשלמה. ישנם מיליוני יהודים בישראל אך אזורי הספר מתרוקנים והפערים בין פריפריה למרכז רק מעצימים. נקרא את תביעתם של גדולי האומה ונשאל את עצמנו - מה תפקידנו אנו במימוש החזון בישראל של 2017. לאחר הלימוד נפגוש בכל מעגל בוגרי ובוגרות מכינות אשר מגשימים את החזון בחייהם, שבחרו לחיות ולהשפיע בגליל בנגב ובירושלים".

 

על פי נתוני מועצת המכינות הקדם צבאיות, שנאספו לקראת יום המכינות הקדם צבאיות, למעלה מ-80% מקרב בוגרי המכינות הקדם צבאיות מתגייסים לשירות קרבי, לעומת 45% מהממוצע הכלל צה"לי. גם ביציאה לקצונה מובילים בני המכינות, כ-20% מקרב בוגרי ובוגרות המכינות יוצאים לקורסי קצונה, פי שלושה לעומת אלה שלא השתתפו במכינות, נתון העומד על 6% בלבד. כמו כן, כ-45% מבוגרי קורס טיס עשו שנת שירות או מכינה קדם צבאית.

עוד עולה מהנתונים כי בשמונה השנים האחרונות חלה עלייה של 94% בהשתתפות בני נוער במכינות קדם צבאיות, מתוכם כ-47% במכינות מעורבות וחילוניות.

מועצת המכינות הקדם צבאיות מאגדת את 54 המכינות הקדם צבאיות, חילוניות, דתיות ומעורבות. כ-3,500 חניכים מתחנכים בשורות המכינות מדי שנה.

.