יישוב אחד, שתי מצטיינות נשיא: אנחנו שתינו מאותו הכפר

השבוע יקבלו שתי בנות שירות לאומי מהישוב צופים שבשומרון תעודת מצטיין מנשיא המדינה. איך הופך ישוב קטן לחממה של מתנדבים מצטיינים?

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 14/05/17 12:03 יח באייר התשעז

יישוב אחד, שתי מצטיינות נשיא: אנחנו שתינו מאותו הכפר
שירות לאומי, צילום: שימי נכטיילר

השנה, לא פחות משתי בנות מהישוב הקטן והמעורב צופים שבשומרון יקבלו את אות הצטיינות מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי מנשיא המדינה: יעל מרקוביץ', בת 18, מתנדבת זו השנה השנייה במועדונית של קדימה בערד, ושירה שפירא, בת 20, המשרתת שנה שנייה בתיכון "מלד", תיכון אלטרנטיבי לנוער נושר בירושלים.

שירה מספרת לכיפה: "האמת שהופתעתי כשסיפרו לי על ההצטיינות, לא ידעתי על התהליך. הרכזת והמנהל המליצו עלי, וכשחזרתי אחרי פסח ואמרו לי מזל טוב, זה היה מחמיא ומרגש. זה בית ספר כל כך מיוחד והעבודה בו מיוחדת. לא נראה לי שקיים בית ספר כזה בעוד מקום בארץ. זה תיכון לנוער דתי נושר. אנחנו מאמינים מאוד ב'חנוך לנער על פי דרכו' והרבה חום ואהבה. זה מקום מאוד משפחתי. מלמדים כל תלמיד לפי הדרך שלו גם אם זה אומר שאשאר עד הערב כדי לתת לו את המענה שהוא צריך, או אשב אתו על הספסל עם גיטרה ולא נלמד בכלל. יצרתי קשרים מיוחדים שאני מאמינה שימשכו גם אח"כ וילכו איתי ועם התלמידים הרבה זמן. אני מאמינה בהם בלב שלם ואוהבת אותם".

מה התכניות לעתיד?

"בשנה הבאה אני רוצה להתחיל ללמוד. אני מאמינה שאעסוק בעתיד במשהו שקשור לחנוך בלתי פורמלי ונוער נושר. תמיד התעניינתי בזה ולכן הגעתי לכאן, אבל בשנות השירות זה התעצם והתפתח וראיתי שזה באמת משהו שאני אוהבת ויודעת לעשות".

אולי תוכלי להסביר לנו איך יכול להיות ששתי בנות מאותו ישוב קטן, זוכות בתעודת הצטיינות מהנשיא?

"זה משמח אותי מאוד ולא הפתיע אותי בכלל. ההתנדבות שעושים בישוב היא משהו מטורף. החל מכתה ז' הנוער מתחיל להתנדב באיל"ן, חברים לרפואה, קו לחיים ועוד. קבוצות באות להתארח בשבתות. ההתנדבות היא במקום גבוה אצלנו וזה מובן מאליו. מצד אחד ברור שאתה עושה מכל הלב ומצד שני זה הופך להיות כל כך מוטמע בך. אני רוצה להגיד תודה לישוב, כולם כל כך תמכו והתרגשו. דיברו על זה גם בטקס יום העצמאות בישוב".

ולסיום?

"אני לא עושה את זה כדי שיטפחו לי על השכם, אבל זה הכי כיף בעולם ועושה חשק להמשיך ולהתנדב".

בשבוע הבא, 14-18 במאי, יערך שבוע ההוקרה למתנדבי השירות הלאומי-אזרחי, אשר יפתח, לראשונה, בטקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי במשכן הנשיא.

במהלך הטקס יעניק נשיא המדינה ראובן ריבלין תעודות הוקרה ל-56 מתנדבים מצטיינים מכלל המגזרים והקבוצות בחברה הישראלית המתנדבים בשירות הלאומי. זאת מתוך 17,000 בנים ובנות המתנדבים כל שנה.

בנוסף, יערך יריד תעסוקה ולימודים לצעירים בעלי צרכים מיוחדים המתנדבים בשירות הלאומי (16.5), יום עיון שיוקדש למשרתי המגזר החרדי (17.5) ויום עיון למתנדבי מגזר המיעוטים (15.5).

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי אמר כי "אני מברך את המתנדבים והמשרתים בשירות הלאומי-אזרחי, אשר מקדישים עצמם ותורמים לחברה הישראלית. האירועים שיתקיימו בשבוע זה, בראשם אירוע המצטיינים במשכן הנשיא, מבטאים את ההערכה הרבה של המדינה לפועלם.

מדינת ישראל חייבת תודה גדולה למתנדבים אלו, שבחרו לשרת ולתרום לקהילה ולחברה במסירות אין קץ, לאחר שקיבלו פטור מהצבא או שאינם נקראו לגיוס. אני מבקש להודות לנשיא המדינה ראובן ריבלין על הוקרתו את פועלם של המתנדבים המקדישים לילות כימים לתרומה לחברה הישראלית ולמדינה, לשר הממונה על הרשות, ח"כ אורי אריאל, על הסיוע והליווי הרב לאורך כל הדרך ולגופים המוכרים על שיתוף הפעולה, ומברך את המתנדבים על פועלם המבורך".

השר הממונה על השירות הלאומי-אזרחי, אורי אריאל: "השירות הלאומי-אזרחי הוא הסיירת החברתית של מדינת ישראל. במהלך השבוע אנחנו מצדיעים למתנדבים ולמתנדבות שעושים לילות כימים כדי להפוך את החברה הישראלית למקום טוב יותר. בשנים האחרונות הגדלנו את כמות המתנדבים באלפים. בשירות הלאומי מתנדבים יהודים וערבים, דתיים, חילונים וחרדים, דרוזים, מוסלמים ונוצרים. ישנם גם מתנדבים בעלי צרכים מיוחדים ודלתנו פתוחה בפני כל מי שרוצה לתרום לחברה.  מדינת ישראל לא הייתה נראית אותו הדבר ללא השירות הלאומי וזאת בזכות העבודה המסורה של המתנדבים".