טראמפ ביקר בכותל המערבי: "נשיא ארה"ב יודע לכבד מקום קדוש"

ביקור ראשון של נשיא ארה"ב בכותל המערבי: רב הכותל בחר לדבר עם הנשיא טראמפ על היחס של עמים אחרים לירושלים ובמרכז ליבה התייחסו לעובדה שטראמפ מכבד את ההפרדה בניגוד ל"גורמי שוליים"

חדשות כיפה 22/05/17 18:18 כו באייר התשעז

טראמפ ביקר בכותל המערבי: "נשיא ארה"ב יודע לכבד מקום קדוש"
טראמפ, הכותל המערבי, צילום: השגרירות האמריקאית

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ביקר בשעה האחרונה ברחבת הכותל המערבי יחד עם רעייתו גב' מלאניה טראמפ, וחתנו מר ג'ארד קושנר, השגריר החדש של ארה"ב בישראל מר דייויד פרידמן ורעייתו וצוות עוזריו ויועציו. ביקור זה הינו היסטורי כאשר זהו ביקור ראשון של נשיא ארה"ב מכהן ברחבת הכותל המערבי. עד עתה הנשיאים ביקרו בכותל לפני הבחירות ולאחר שסיימו את כהונתם.

הנשיא ורעייתו התקבלו על ידי רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ ורעייתו ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי ורעייתו. ושמע הסבר על חשיבות המקום לעם היהודי. הקשר העמוק שלו למקום זה ולהר הבית, והסבר מפורט מלווה בתרשימים על עברו של המקום, והגילויים שהתגלו למרגלותיו בשנים האחרונות.

הנשיא אמר עם הרב פרק קכ"א ופרק קכ"ב בתהילים, ולאחר מכן הוא טמן פתק בין נדבכי הכותל המערבי ונשא תפילה אל מול אבניו.

רב הכותל המערבי אמר לנשיא: "מדי בוקר, מתייצבת פה בשמש ובגשם. בחום ובקור, קבוצת אנשים שמגיעים לכאן להתפלל. אלה הם ה'ותיקין', המקיימים מנהג יהודי עתיק של תפילה עם הנץ החמה בכותל המערבי.

"הם, והדורות שלפניהם, עברו כל סוג של רדיפה והתעללות", סיפר רב הכותל לנשיא ארה"ב, "כובשיה של ירושלים עשו הכל כדי שיפסיקו לדבוק בשרידי המקדש. הם מחקו את ירושלים וקראו לה "איליה קפטולינה". הם מחקו את ממלכת ישראל וקראו לה "פלסטינה". הם הרגו ושדדו, בזזו וגזרו גזרות – אבל בכל בוקר, ברגע שהתאפשר הדבר, חזרה לכותל המערבי חבורת מתפללים קטנה להתפלל עם עלות השחר. כשאני שואל את עצמי 'מהו סודו של העם היהודי'? אני חושב על החבורה הקטנה הזאת. אלה הגיבורים שלי.

הנשיא טראמפ בביקור בכותל

הנשיא טראמפ בביקור בכותל Nati Shohat/Flash90

העם היהודי מעולם לא התרפק על העבר. אנחנו עם שמתרפק על העתיד. הגאולה העתידית. על ימות המשיח. על תיקון עולם במלכות שדי. מכאן תצא קריאה לראשי הדתות בכל העולם ולמנהיגים להצטרף לתפילתנו היום יומית – שלוש פעמים ביום, כאן ובכל מקום בעולם: "שים שלום טובה וברכה חיים חן וחסד ורחמים עלינו...".סיכם הרב רבינוביץ'.

במרכז ליב"ה התייחסו דווקא לעובדה שנשיא ארה"ב רעייתו, ביתו וחתנו כיבדו את ההפרדה בכותל ונפרדו לעזרת גברים ונשים בביקורם ואמרו: "התנהלות הנשיא מייצגת כיצד יש לכבד ולהתנהג במקום קדוש לאור מסורת ישראל אלפי שנים. אנו מקווים שגורמי השוליים המנסים באופן קבוע  לשנות את מנהגי ישראל ופוגעים בקדושת הכותל ובאחדות ישראל יילמדו מהתנהלות נשיא ארה"ב".

בנוסף קראו בליב"ה לראש הממשלה נתניהו ואמרו: "נוכחנו היום שוב שיחסי ישראל וארה"ב אינם בזכות התנועה הרפורמית אלא למרות התנועה. בניגוד לאיומי הסרק שטענו בעלי אינטרסים כאלו ואחרים -מתברר  שאין חשש שביטול המתווה הרע של חלוקת הכותל לרפורמים יגרום להרעת היחסים. להפך - הנשיא יודע להעריך עמידה ושמירה על מסורת של אלפי שנים וזוכר טוב מי פעל נגדו לאורך כל מערכת הבחירות האמריקאית... לכן, אין לתת לתנועה הרפורמית בארה"ב לפגוע ביחסי ישראל - ארה"ב".