הקבינט אישר מחוות: בנט ושקד התנגדו

הקלה במחסומים, אישורי בנייה בשטח c והקמת אזורי תעשייה: ברוב גדול אישר הקבינט למרות התנגדותם של שרי הבית היהודי מתן הקלות לפלשתינים כחלק מפתיחת מו"מ עם הפלשתינים לפני הגעת טראמפ לאזור

חדשות כיפה 21/05/17 21:14 כה באייר התשעז

חברי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו הערב (ראשון) שורה של צעדים שהוגדרו 'כלכליים' לטובת הפלסטינים, לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מחר ועל רקע ניסיונותיו לקדם את המשא ומתן בין ישראל לרשות. אחד הצעדים מעוררי המחלוקת שאושרו הערב הוא בנייה פלסטינית בשטחי C, הנמצאים תחת שליטה ביטחונית ואזרחית מלאה של ישראל.

בתום ישיבה של כחמש שעות אישרו השרים את כל חבילת המחוות כשרק השרים בנט ושקד התנגדו למהלך. חבית ההטבות והמחוות כוללת מעבר לבנייה בשטחי C המצויים תחת שליטת ישראל, הקמת אזורי תעשייה בתרקומיה ובג'לאמה ומתן הקלות לפלסטינים במעבר אלנבי.

נזכיר כי ביממה האחרונה פורסם כי שר החינוך בנט הציב שורה של ארבעה תנאים לחידוש המו"מ: התנאי הראשון הוא חידוש המשא ומתן ללא תנאים מקדימים מצד הפלסטינים, כפי שקרה בעבר כשישראל הקפיאה את הבניה ביהודה ושומרון. בנט גם דרש מנתניהו הבטחה שלא יהיו ויתורים חד צדדיים לצד השני וכן שלא ישוחררו מחבלים פלסטינים כאיתות ישראלי לרצון טוב.

התנאי האחרון שהציג הוא שנושא חלוקת ירושלים כלל לא יהיה על הפרק ולא יהיה נתון למשא ומתן. עוד הבהיר בנט כי בבית היהודי שמחים על ביקורו של טראמפ ועל ההזדמנות להידוק נוסף של הקשרים עם ארצות הברית. בנוסף לכך, שרי המפלגה צפויים לתמוך היום בישיבת הקבינט בחבילת ההקלות לפלסטינים, שמתכנן ראש הממשלה להציג בפניהם.