האם הכותל המערבי שייך לעם היהודי? בבית הלבן מתחמקים

יממה לאחר שנחשף כי איש סגל, שמכין את ביקורו של טראמפ בארץ, טען כי הכותל לא שייך לישראל, בממשל האמריקני מתקשים להפריך את טענתו. כשדובר הבית הלבן והיועץ לביטחון לאומי נשאלו אודות הקשר בין האתר ההיסטורי לעם היהודי, הם בעיקר גמגמו

חדשות כיפה 17/05/17 09:13 כא באייר התשעז

האם הכותל המערבי שייך לעם היהודי? בבית הלבן מתחמקים
כותל, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

אז למי שייך הכותל לשיטתם של בכירים בממשל טראמפ? קשה עדיין למצוא תשובה. לאחר שאחד מאנשי הסגל של נשיא ארצות הברית אמר כי האתר אינו שייך לישראל וגרר את הממשל האמריקני למבוכה, דובר הבית הלבן ויועצים נוספים סירבו לענות אמש (שלישי) באופן מפורש על השאלה.

שלשום פורסם בחדשות 2 כי במהלך סיור שנערך בכותל המערב, כחלק מההכנה לקראת ביקורו של טראמפ בישראל בשבוע הבא, טען אחד מאנשי הסגל האמריקני כי האתר ההיסטורי והקדוש אינו חלק מישראל אלא "חלק מהגדה המערבית". בממשל האמריקני טענו כי הדברים לא אושרו על ידם וכי הם אינם משקפים את עמדתה הרשמית של ארה"ב וכן את עמדתו הרשמית של הנשיא טראמפ.

אמש במהלך תדרוך לעיתונאים, נשאל דובר הבית הלבן שון ספייסר, מהי העמדה האמריקנית הרשמית בנוגע לכותל המערבי והאם הוא חלק מגבולותיה של ישראל. "הכותל הוא אחד האתרים הקדושים ליהדות. הוא כמובן בירושלים", הבהיר ספייסר ומיד סייג כי "זה עניין שנמצא בתהליך רציני של בחינה, וידובר במהלך ביקור טראמפ עם הצדדים השונים". מוקדם יותר, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן הרברט מקמאסטר נשאל את אותה השאלה וגם הוא חזר על אותו מסר וענה: "זה נשמע לי כמו שאלה של מדיניות".

למי שייך הכותל? דובר הבית הלבן במסיבת עיתונאים

למי שייך הכותל? דובר הבית הלבן במסיבת עיתונאים צילום מסך מיוטיוב

בניגוד לתשובות המתחמקות של שני הבכירים בממשל טראמפ, לשגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי, אין ספקות בנוגע לכותל המערבי. בראיון לרשת CBN האמריקנית אמרה היילי: "אני לא יודעת מהי המדיניות הרשמית של הממשל בעניין זה, אבל אני מאמינה שהכותל הוא חלק מישראל".

בנושא העברת השגרירות האמריקנית לירושלים היא ציינה כי "מובן מאליו שאני מאמינה שהבירה של ישראל צריכה להיות ירושלים ושהשגרירות צריכה להיות שם כי הממשלה הישראלית נמצאת שם".